autovit.ro

Investigație: posibile nereguli ale emisiilor poluante și la motoarele pe benzină produse de grupul VW

Pentru clienți, Dieselgate se pare că nu a avut niciun fel de repercusiuni la nivel de imagine, marca germană fiind în continuare extrem de bine văzută, cu cifre de vânzări ce nu sunt afectate de acest scandal ce pare că nu se mai termină. Recent, o investigație a ziarului german Bild a scos la iveală informații noi.

Conform acestora, mai mulți ingineri ai mărcii au afirmat în cadrul discuțiilor cu investigatorii că nu doar motoarele diesel au fost vizate de modificările ilegale de soft, menite să păcălească testele de emisii. Deși nu este o informație confirmată nici de procurori și nici de către cineva din grupul Volkswagen, implicările pot fi extrem de costisitoare pentru marca germană.

Până în acest moment, suma pe care grupul german a fost nevoit să o plătească este de 27 miliarde de euro, în care intră răscumpărările de mașini, amenzile, înțelegerile din justiție și tot procesul legal. Suma este una uriașă și probabil că Volkswagen era una dintre puținele entități din industrie capabilă să o plătească, grație perioadei foarte bune prin care a trecut înainte de scandal, dar și a momentului actual în care vinde extrem de bine.

În acest moment, oficialii mărcii s-au limitat la a declara că nu pot confirma această informație nouă, dar că există deja o anchetă internă în acest sens. Se pare că mai mulți ingineri au declarat că modelele mărcilor Volkswagen, Audi și Porsche, echipate cu motoare pe benzină de această dată, au primit modificări de soft care puteau detecta momentul testului de omologare și treceau într-un mod special în care emiteau mai puține noxe. În acest moment, investigația ziarului german sugerează faptul că și softul cutiilor de viteză automate era modificat în acest sens.

Informația trebuie tratată ca un zvon în acest moment, mai ales că în 2015 au fost testate 36.000 de modele cu motoare pe benzină la care au fost găsite deviații minime de la norme. Totuși, dacă informația se va confirma, Volkswagen se va adânci și mai mult în ițele încurcate și extrem de costisitoare ale scandalului Dieselgate și va trebui să ia măsuri și în ceea ce privește propulsoarele pe benzină.

Vă reamintim că, din luna iulie a acestui an, fostul CEO al Audi, Rupert Stadler, este arestat de autoritățile din Germania, fără să aibă posibilitatea de eliberare condiționată.

Update: Conform Reuters, Ministerul Transporturilor din Germania și Autoritatea Federală de Transport (KBA) au transmis că, deocamdată, nu există indicii clare cu privire la neregularitățile semnalate de ancheta publicației germane Bild am Sonntag.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)