autovit.ro

Analiză: Volkswagen Golf VI (2009-2013) – tot ce trebuie să știi înainte de achiziție

Volkswagen Golf este una dintre cele mai populare mașini pe piața de vehicule rulate din România. De la generația a V-a, mai ales, Golf este alegerea numărul unu când vine vorba de automobile rulate. Disecăm azi generația a șasea a modelului Golf, versiune produsă între 2009 și 2013.

Volkswagen Golf este indiscutabil cel mai popular pe piața de modele second-hand din România. Este numărul 1 în căutările pe Autovit.ro, cumpărătorii fiind extrem de interesați de modelul compact german. Cu o reputație foarte bună în ceea ce privește calitatea și fiabilitatea, Golf este poate cel mai popular model de la noi din țară.

Volkswagen Golf are șapte generații de modele, fiind fabricat încă din 1974. De la a patra generație, Golf a devenit un model extrem de popular în Europa și a reușit să își păstreze clienții printr-o evoluție conservatoare de-a lungul timpului. Cele mai recente generații, Golf V, Golf VI și Golf VII sunt cele mai răspândite în acest moment.

Vom diseca generația a VI-a a modelului Golf, poate cea mai căutată pe piața second-hand.

Lanstă în 2009, generația a VI-a a modelului Golf nu era un model cu totul nou, fiind mai degrabă o versiune puternic revizuită a modelului Golf V, ce a fost vândut între 2003 și 2009.

Generația a V-a a fost un model extrem de solid și o bază de pornire excelentă pentru Golf VI. Insonorizarea a fost îmbunătățită semnificativ pentru generația a VI-a, noul Golf rivalizând cu modele premium la capitolul insonorizare. Având un aspect îngrijit, fără prea multe artificii de design, Golf VI avea să atragă numeroși clienți ce își doreau un automobil polivalent și de calitate.

Pe piața second-hand sunt numeroase exemplare ale generație a VI-a cu prețuri ce variază între 4.500 și 12.000 euro. Prețul este influențat de anul de fabricație, numărul de kilometri rulați și starea generală a mașinii. Dacă până nu de mult, versiunile echipate cu motoare diesel erau cele mai căutate, datorită faptului că sunt mai economice, modele cu motorizare pe benzină au început să câștige în popularitate mai ales dacă sunt echipate și cu cutie de viteze automată DSG.

Fiind un model popular, atenție la numărul de kilometri rulați, multe exemplare având probabil kilometrajul modificat. Un istoric complet de service este important și recomandăm achiziția unui model care a rulat aproximativ 10.000 km pe an. Modele mai bine dotate sunt ceva mai scumpe, dar un model mai bine echipat își va păstra mai bine valoarea la revânzare.

Probleme cunoscute

Dacă modelul ales este echipat cu curea pentru sistemul de distribuție al motorului este importantă verificarea faptului că a fost schimbată la timp. O curea de distribuție veche se poate rupe și acest lucru poate duce la distrugerea motorului.

Un test drive este important și atenție la zgomotele venite din partea trenului de rulare și a suspensiei. Zgomote venite din zona suspensie pot indica bucșe uzate, deci o verificare într-un service de specialitate este indicată înainte de achiziție. La interior, verificați starea generală a mașinii și dacă toți martori din bord se sting după pornirea motorului. Dacă rămân martori aprinși, modelul respectiv poate avea probleme. Verificați sub capotă și în zona pragurilor posibile urme de accidentare.

Dintre probleme cunoscute pentru modelului Golf VI, cea mai comună este problema filtrului de particule pentru versiunile echipate cu motorul diesel 2.0 TDI. Acestea se pot bloca cu funingine, nereușind să își facă ciclul de regenerare mai ales dacă mașina a fost folosită predominant în oraș. Pentru ca filtrul de particule să se poată regenera, este importată efectuarea unui drum lung pe autostradă la intervale regulate.

La motoarele pe benzină poate apărea un consum mai ridicat de ulei, deci este importantă verificarea nivelului de ulei în motor la intervale regulate. Alte probleme cunoscute sunt: avarii la sistemul de recirculare a gazelor de eșapament (EGR) la modelele cu motoare diesel și probleme cu volanta.

Ce versiune alegem?

Deși versiunile diesel sunt cele mai răspândite, piața a început să se orienteze către motorizările pe benzină. Versiunile TDI folosesc motoare de 1.6 sau 2.0 litri cu puteri cuprinse între 90 și 105 CP (1.6 TDI) și 140-170 CP (2.0 TDI). Dintre motorizările diesel, alegerea noastră ar fi versiunea 2.0 TDI de 140 CP.

În gama motorizărilor pe benzină există versiunea de 1.4 litri aspirat de 80 CP sau 1.4 TSI de 122 CP sau 160 CP. Alegerea noastră este acesta din urmă în versiunea de 122 CP. În ceea ce privește dotările, majoritatea modelelor au aer condiționat, oglinzi electrice și încălzite, șapte airbaguri și ESP. Versiunile cu facelift mai recente pot fi echipate și cu motorul 1.2 TSI de 105 CP.

Iată și trei exemple de Volkswagen Golf VI disponibile pe Autovit.ro:

Vezi anunțul: Volkswagen Golf VI, 1.4 TSI, 2011, 9.800 euro

Vezi anunțul: Volkswagen Golf VI, 1.6 TDI, 2013, 8.950 euro

Vezi anunțul: Volkswagen Golf VI, 1.4, 2010, 7.800 euro

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)