autovit.ro

Test drive Autovit.ro: Volkswagen Touareg 2018

Calitatea germană este recunoscută peste tot în lume, astfel că noul model de Touareg nu are voie să facă excepție de la regulă, ba mai mult decât atât, dacă dorește să își păstreze cota de piață trebuie să fie deosebit într-o piață foarte competitivă.

Deși prețul de achiziție este unul ce echivalează prețul unui apartament cu ușurință, economia în țările estice a crescut simțitor astfel încât să fie accesibil unei palete de clienți cât mai largi. În următoarele rânduri vom descoperi împreună acest nou SUV al producătorul german, pus la dispoziție de către dealerul Nurvil Râmnicu Vâlcea.

Detalii tehnice

Volkswagen Touareg, așa cum a obișnuit deja prin modelele anterioare, vine echipat cu o cilindree mare, de 3 000 cmc, ce oferă un cuplu puternic de 600 Nm, dezvoltând astfel o herghelie de 286 de cai putere. Acestă putere este suficienta, ba chiar aș putea spune mai mult decât suficientă atât pentru provocările urbane dar și pentru o expediție în zone mai greu accesibile.

Cutia de viteze în opt rapoarte schimbă fluid, prompt și fără ezitare șoferului ce a ieșit la plimbare, cât și celui ce se grăbește să ajungă la întâlnire. Maneta schimbătorului de viteze a avut parte de un facelift mult așteptat, fiind redusă în dimensiuni față de predecesoarea sa, fapt care oferă o economie de spațiu considerabilă.

Tracțiunea integrală permanentă este deja un fapt cu care ne-am obișnuit la acest model, care nu lasă de dorit atunci când anumite situații o impun. Dacă în urmă cu 10 ani, șase cilindri așezați în V ne duceau cu gândul la un consum ridicat, ei bine, noile tehnologii permit ca puterea acestor cilindri să ofere o economie surprinzătoare. Mașina, potrivit depozițiilor producătorului are un consum mixt de 8.1 litri / 100 de kilometri. Bineînțeles că în capitala României, la ora de vârf, mașina a ajuns cu ușurință la 11.5 litri / 100 de kilometri.

Tehnologie

Pentru a putea ține pasul cu rivalii săi, Volkswagen nu a făcut rabat la calitate și a introdus elemente de noutate care încântă șoferul de la prima privire. Astfel, de îndată ce se deschide portiera, ochii sunt atrași asemenea albinelor pe flori proaspăt înflorite, pe cele două display-uri ce compun marea linie a bordului. Exact. Două sunt la număr. Pe lângă consola principală ce are o diagonală de 15 inchi, mașina oferă și ceasurile necesare condusului tot în sistem digital.

Așa că, senzația de premium SUV este din ce în ce mai pregnantă cu acest nou panou digital ce prezintă o sumedenie de instrumente. Dacă se dorește vizualizarea traseului gps a destinației, se poate cu ușurință renunta la cele două ceasuri de bord în detrimentul hărții ce se afișează în fața ochilor șoferului foarte clar.

Pe lângă aceste ecrane ce oferă imagini clare și asigura comenzi prompte printr-o ușoară atingere, SUV-ul nemțesc avut în testare vine cu o opțiune foarte utilă la drumuri lungi și obositoare, și anume reglarea automată a distanței. Pentru șoferul care, după ce a condus multe ore, un plus de atenție din partea camerelor care detectează banda de circulație prin lane assist cât și atenționarea distanței față de participanții la trafic este foarte la îndemână. Desigur că senzorul care detectează oboseala este la datorie și anunță necesitatea unei pauze la fiecare două ore de condus necontenit. Camera ce recunoaște indicatoarele rutiere chiar și pe timp de noapte și condiții meteo nu tocmai plăcute este un bun foarte prețuit pentru cei ce și-au plănuit un concediu mai departe de casă și nu au consultat buletinul meteo. Mai mult decât atât, încărcarea wireless este foarte bună atunci când am uitat încărcătorul acasă sau mai rău, la hotel.

Design

Liniile grandioase ce se succed rând pe rând oferă imaginea unei mașini ce se remarcă ușor în trafic. Atent îmbinate cu blocul optic subțiat și cu colțuri alungite, grilă frontală oferă o imagine de măreție a mașinii, parcă sugerând că ascunde o herghelie flamandă de viteză. Privită de la distanță mai mare, mașina aduce mult la capitolul design cu vărul mai mare Cayenne. Stopurile subțiate se află în ton cu gama celorlate modele ale producătorului, fapt care nu mi-a atras atenția într-un mod deosebit. Mă așteptam la ceva ușor diferit la capitolul stopuri, în direcția inaugurată de rivalii de la Mercedes. În schimb mi se pare că au păstrat aceleași detalii clasice încă de pe timpul modelelor din 2011.

Recuperează în schimb la interior unde planșa de bord este regândită mult diferit față de modelele anterioare și calitatea materialelor oferă un sentiment plăcut de lucru bun, de calitate. Liniile iluminate ambiental ce se întind până la pasagerul cel fericit de pe bancheta din spate au o tentă foarte intensă de culoare ce încântă ochiul de îndată ce se lasă întunericul. Acel pigment de culoare oferă senzația de autovehicul premium care își merită banii. Dar ceea ce este frumos, nu trebuie atins prea des. Aspectul lucios al materialelor de interior este un magnet vizibil pentru amprentelor pasagerilor ce vor să simtă calitatea mașinii.

Despre pret

Prețul de pornire este de 49 100 de euro, dar, în funcție de configurația și motorizarea aleasă, aceasta poate depăși cu puțin 81 000 de euro, dacă sunt alese aproape tot ce se poate pune pe o astfel de mașină. Dacă este comparată cu autovehiculele din clasa mai economică, precum Ford Edge care poate ajunge cu tot ce se poate pune pe mașină la aproximativ 55 000 de euro, poate părea o varianta scumpă, dar sentimentul premium indus de calitatea materialelor o face să se compare cu marca BMW.

Astfel, modelul X5 pornește cu prețul de 69 000 de euro și ajunge să coste un autovehicul dotat cu opțiuni cât de similar cu putință la suma de 95 000 de euro. Diferența dintre cele două este una considerabilă, in avantajul noului Touareg.

Ținuta de drum

La acest capitol, acest SUV vrea să impresioneze arătând că este pregătit pentru orice drum și pentru orice condiții oferind 7 modalități de a conduce: eco, comfort, normal, sport, individual, off road și snow. Acestea din urmă se schimbă foarte ușor, ajustandu-se atât direcția, amortizoarele dar și pernele de aer în câteva secunde astfel încât mașina să fie pregătită pentru schimbarea bruscă de drum sau stil. Mașina răspunde prompt la comenzi și, la nevoie, cei 286 de cai nu se lasă așteptați. Dacă în mersul extraurban mașina este o adevărată plăcere la condus, in traficul din București asistența de pilotaj este foarte utilă grație străduțelor foarte înguste și mașinilor parcate in locuri ce îngreunează virajele.

Mașina este lungă și parcatul poate fi o adevărată problemă într-un oraș aglomerat. Dar cine își cumpără un SUV de această talie, nu cred că se așteaptă să îl conducă preponderant in mediul urban.

Calitatea germană nu se dezice nici de această dată oferind un SUV de categorie grea ce poate fi cu ușurință aruncat în lupta dintre titanii acestui segment. Cu siguranță ține piept cu brio și reușește să impresioneze printr-un preț acceptabil opțiuni și prezența de spirit pe care puține mașini o pot oferi. Capacitățile tehnologice la care a ajuns acest Touareg matur sunt demne de luat în considerare, oferind un sentiment plăcut șoferului, un sentiment care să îi transmită că se află în pas cu moda și că îi ține sus standardul nemțesc.

Vezi și alte oferte ale dealerului Nurvil pe Autovit.ro!

Autor: Valentin Calinovici, Area Sales Manager Autovit.ro, responsabil de regiunile Muntenia si Oltenia.

Un comentariu

  1. Varga

    Sper să ajung odată în viață să conduc un astfel de bolid

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)