autovit.ro

Opel Grandland X Hybrid4 – primul PHEV pentru marca germană

Opel Grandland X, un model dezvoltat și produs de Opel împreună cu Grupul PSA încă dinainte de achiziția mărcii germane de către francezi, a devenit primul plug-in hybrid din portofoliul mărcii din Russelsheim. Este interesant că alegerea sistemului de propulsie nu s-a făcut având eficiența ca prim obiectiv, ci și performanța.

 

Până în anul 2024, Opel promite că va electrifica toată gama de produse, ceea ce va înseamnă că toate versiunile vor avea cel puțin un motor electric, alături de motorul convențional, iar primul pas important este făcut acum, prin lansarea lui Grandland X Hybrid4.

În primul rând trebuie menționat că acesta va fi capabil să ruleze în modul pur electric pentru 50 de km, iar după aceea, pentru primii 100 km, consumul este doar de 2,2 l. Dacă după citirea acestor cifre ne-am aștepta să vedem un sistem de propulsie cu o putere mică, ne-am înșela, pentru că puterea maximă totală este de nu mai puțin de 300 CP.

Sub capota SUV-ului de la Opel stă un motor turbo, pe benzină, de 1,6 litri, care dezvoltă 200 CP. Alături de acesta mai găsim un motor electric integrat în carcasa cutiei de viteze și unul poziționat pe puntea spate, fiecare dintre ele cu o putere de 109 CP.  Cele două motoare electrice sunt alimentate de o baterie cu o capacitate de 13.2 kWh.

Cutia de viteze a fost optimizată special pentru acest tip de propulsie și dispune de 8 trepte. Este interesant că tracțiunea de pe puntea față este asigurată de motorul termic și unul dintre cele electrice, iar cea de pe puntea spate de al doilea motor electric, fără să existe o conexiune mecanică între ele. Grandland X Hybrid4 poate rula în mai multe moduri, pentru ca șoferul să beneficieze de livrarea puterii într-un mod optim, în funcție de necesitate. Astfel, aceasta poate selecta între modurile complet electric, hibrid inteligent, tracțiune integrală și Sport.

De exemplu, selectarea modului hibrid comută automat autovehiculul în cea mai eficientă metodă de propulsie, cu posibilitatea de a trece în modul electric pentru o deplasare cu zero emisii în centrul orașului. Selectarea modului de tracțiune integrală activează puntea spate electrificată pentru tracțiune maximă pe toate tipurile de drumuri.

Încărcarea bateriei de 13,2 kWh se poate face prin încărcătorul integrat de 3,3 kW, prin cel opțional de 6,6 kW sau printr-o stație de încărcare, puterea maximă ce poate fi trasă din sistem fiind de 7,4 kW. În acest scenariu din urmă, o încărcare completă durează circa o oră și 50 de minute.

Pentru sporirea eficienței, Grandland X Hybrid4 este echipat cu un sistem de frânare regenerativă, care recuperează energia generată la frânare sau decelerare. În cazul unui sistem de frânare convențional, energia mecanică generată de frecarea la nivelul frânelor se pierde sub formă de căldură. Transformând acest surplus de energie cinetică în energie electrică și utilizând-o imediat sau stocând-o în baterie, autonomia în modul complet electric a autovehiculului Grandland X Hybrid4 poate crește, în medie, cu până la 10%.

Pentru valorificarea sistemului electric de înaltă tensiune (300 V), Grandland X Hybrid4 este echipat cu un compresor de climatizare electric și un încălzitor electric. Comenzile pentru noul Opel Grandland X Hybrid4 pot fi făcute peste câteva săptămâni, iar primele livrări vor avea loc la începutul anului 2020.

Un comentariu

  1. balanescu sorin

    super

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)