autovit.ro

Renault Zoe – o nouă evoluție spre mobilitatea viitorului

Mașinile electrice nu mai sunt de mult un subiect tabu, ci au trecut rapid la modalitatea prin care toată lumea se așteaptă să evolueze mobilitatea viitorului. În acest context vedem și vom vedea în anii viitori numeroase lansări de modele full-electrice. Printre cei mai versați jucători se numără, fără îndoială, Renault Zoe, care a fost printre cei care au deschis apetitul publicului pentru mașinile electrice, iar acum francezul se află în fața unei noi generații.

 

Pentru Zoe aproape totul s-a schimbat cu modelul recent prezentat – de la design exterior și interior, la acumulatori, motor electric, autonomie și performanțe. Oarecum era și normal pentru că presiunea pe acest segment este din ce în ce mai mare, iar evoluțiile tehnologiei fac ca modelul de anul trecut să fie rapid depășit de unul recent lansat. Zoe este acum mai dinamic, mult mai prezent vizual și are o semnătură luminoasă pentru farurile cu LED care nu poate trece fără să fie remarcată. Trebuie remarcată și repoziționarea trapei de încărcare, ascunsă de logo-ul Renault, generos dimensionat.

La interior notăm ecranul sistemului multimedia de top cu dimensiunea de 10 inchi, uriaș pentru acest segment, dar și redesenarea schimbătorului de viteze, care are o formă mult mai futuristă. Ambianța generală este mai rafinată, francezii promițând materiale de o calitate mai bună și spații pentru depozitare generos dimensionate.

Însă, cele mai importante schimbări pe care le aduce noul Zoe apar atunci când vine vorba despre sistemul de propulsie și acumulatori. În primul rând, puterea motorului electric a crescut la 136 CP, ceea ce face din Zoe o mașină rapidă în traficul urban, grație răspunsului instant al sistemului de propulsie electric.

În ceea ce privește acumulatorii, lucrurile au evoluat rapid pentru Zoe, de la 22 kW, cât avea prima generație, la 41 kW, iar acum la 52 kW, ceea ce asigură o autonomie în ciclul WLTP de 390 km, peste cea ce rivalilor abia anunțați de la Peugeot și Opel. La fel de importantă este și posibilitatea de a încărca cu până la 50 kWh de la stațiile de încărcare rapidă, prin intermediul unui conector CCS. Pe un terminal de 50 kW DC,  Zoe înmagazinează, în 30 de minute, suficientă energie pentru a călători în jur de 150 de kilometri.

Noul Zoe oferă și un nou mod de conducere, în care șoferul aproape că nu are nevoie de utilizarea pedalei de frână. Când B mode este activat, mașina decelerează  semnificativ mai repede, de îndată ce conducătorul auto eliberează pedala de accelerație. B mode facilitează condusul, mai ales în oraș sau în zone cu viteze reduse. La nivel tehnic, integrarea sa este însoțită de un nou sistem de frânare care îmbunătățește modul în care este percepută pedala de frână. În ceea ce privește D mode (Drive), acesta rămâne deosebit de util atunci când autovehiculul are o viteză constantă, de exemplu pe autostradă. Șoferul poate comuta între B mode și D mode printr-o simplă apăsare pe e-shifter, noul schimbător de viteze.

Evident, noul Zoe a primit o baterie completă de sisteme de asistență de ultimă generație și este în permanență conectat la utilizatorul său prin aplicație de mobil MY Renault, care oferă clienților o gamă largă de aplicații și servicii concepute pentru a-i însoți în toate activitățile zilnice.

2 Comentarii

  1. inocan emil

    Mai direct ca preturi si posibilitati de cumparare.

    • Adrian

      Bacteria de 51 kw,este tot cu chirie plātesti taxa lunar ca si cum ai cumpara benzina.Este bunā autonomia de 390km,dar pretul? Halatul cât costā halatul?

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)