autovit.ro

Ce să verifici la o mașină care a stat parcată pentru mult timp

Ai fost plecat din țară pentru mai mult timp și nu ai folosit mașina? Ai mers doar cu mașina de serviciu și cea personală a stat luni de zile în parcare fără să fie folosită? Indiferent care este cauză, dacă vrei să pleci la drum cu o mașină care nu a fost folosită pentru o perioadă îndelungată este bine să faci câteva verificări pentru a te asigura că totul este în regulă.

 

În primul rând ai grijă la elementele de siguranță și aruncă o privire asupra sistemului de frânare. Este aproape sigur ca discurile de frână să fie pline de rugină, ceea ce înseamnă că nu vor mai fi eficiente la frânare. Ai grijă mare la primii kilometri, frânează progresiv și ai răbdare ca discurile să se curețe. Este posibil ca ele să aibă nevoie de câțiva zeci sau chiar sute de kilometri, iar în unele cazuri nu mai revin la eficiența anterioară, ceea ce înseamnă ce e nevoie să le schimbi.

De asemenea, verifica lichidul de frâna și de răcire. Tot din cauza staționarii îndelungate, e posibil ca lichidul de frână nu mai dea randamentul dorit, așa că înlocuiește-l cu unul nou. Același lucru trebuie să îl faci și cu lichidul de răcire. Ambele își pot pierde din proprietăți și trebuie schimbate.

Pentru a proteja motorul este recomandat să schimbi uleiul de motor înainte să dai prima cheie. Dacă ai posibilitatea, cheamă un mecanic care te poate ajuta cu această operațiune acolo unde este parcată mașina. Un ulei vechi nu va proteja motorul, iar uzura va fi mare chiar dacă vei merge doar câțiva kilometri.

Dacă ai puțin combustibil în rezervor este recomandat să faci plinul cât mai pentru că orice carburant își pierde din caracteristici.

Nu uita de instalația de aer condiționat. Verifică dacă nu sunt probleme cu pornirea compresorului și dacă aerul rece are o temperatură suficient de mică pentru a răci habitaclul. Dacă totul funcționează corect cumpără un spray pentru igienizarea sistemului, care se activează la interior în timp ce sistemul de aer condiționat funcționează și este pornită recircularea. Se găsesc în orice magazine de piese și sunt ușor de utilizat. Astfel, vei elimina mirosurile urâte sau chiar mucegaiul apărut în urma umidității.

Chiar dacă l-am lăsat la final, acumulatorul poate fi primul care nu te va lăsa să pornești mașina. Dacă este mai vechi de trei ani mai bine îl schimbi direct pentru că după o perioadă foarte lungă în care nu a fost folosit nu va mai avea prea multă viață. Oricum, este bine să pregătești de la început cabluri de curent sau să pui acumulatorul la un redresor înainte de prima pornire.

 

2 Comentarii

  1. dante

    Am o honda din 2009 fabricata in Japonia, nu i-am schimbat niciodata antigelul si nici la aerul cond n-am umblat. Asa ca lasati-o mai moale cu indicatiile astea. La cate spuneti ca trebuie sa faci mai bine iti iei una noua. Sau poate vindeti si piese de schimb…?

  2. Laurentiu

    Multam fain.Informatii utile si practice-profesionalism.

Lasă un răspuns la Laurentiu Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)