autovit.ro

Taxa Oxigen a fost aprobată cu o serie de modificări

Consiliul General al Municipiului București a aprobat taxa Oxigen cu o serie de amendamente. Cea mai importantă modificare este amânarea aplicării taxei pentru mașinile cu motoare euro 4 până la 1 ianuarie 2021.

Consiliul General al Bucureștiului a aprobat adoptarea taxei Oxigen de la 1 ianuarie 2020. Taxa a fost aprobată cu o serie de modificări, urmând ca aplicarea acesteia pentru categoria de vehicule cu normă Euro 4 să înceapă de la 1 ianuarie 2021.

De la 1 ianuarie 2020 vor fi afectate automobilele cu normă de poluare non-Euro, Euro 1, Euro 2 și Euro 3, ce vor fi nevoite să plătească taxa Oxigen pentru a putea circula în București. Automobilele cu normă non-euro, Euro 1 și Euro 2 nu vor mai avea acces în centrul Capitalei (zona ZACA) chiar dacă plătesc taxa Oxigen.

Zona centrală ZACA (Zonei de Acțiune pentru Calitatea Aerului) este delimitată P-ța Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – sos. Ştefan cel Mare str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Şincai – str. Lânăriei – Calea Şerban Vodă – bd. Mărăşeşti – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertății – Calea 13 Septembrie sos.Pandurilor – sos. Cotroceni – spl. Independenței – str. Știrbei Vodă – str. Berzei – str. Buzeşti – P-ta Victoriei.

Zona ZACA va fi marcată cu indicatoare rutiere, iar traficul restricționat va fi aplicat în zilele de luni până vineri între orele 7 și 22.

Automobilele cu normă de poluare Euro 4 vor plăti taxa Oxigen de la 1 ianuarie 2021, obținând astfel o amânare de un an de zile.

Pe lista de modificări aprobată astăzi mai există și amendamentul că circulația mașinilor cu norme de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2 să fie interzise complet în București începând cu 2022, în timp ce circulația mașinilor Euro 3 să fie interzisă din 2024.

Pentru a verifica plata taxei Oxigen, Primăria va folosi un sistem de monitorizare cu camere video, iar până la implementarea acestuia verificarea va fi făcută aleatoriu de către agenții de poliție.

6 Comentarii

  1. Gabriel Marinescu

    Ca de obicei in Romania-Tara lui “nu e voie”sau “de la data de..se INTERZICE…”mai apare o restrictie cu o tinta declarata si cu alta nedeclarata dar REALA:imputinarea masinilor din circulatie.Ca de obicei aceasta”lege”noua,in fapt o noua interdictie ce va afecta cu preponderenta pe cei multi(majoritari)si saraci ce nu-si vor putea permite sa schimbe masina NOUA din 10 in 10 ani fiind obligati sa suporte umilinta si neajunsurile transportului in comun cu toate deficientele si neajunsurile acestuia.Desi se invoca poluarea(ca de obicei) aceasta noua samavolnicie politica apartine(culmea!)unei provinciale si nu unei persoane nascute sau originare din Bucuresti-Gabriela Vranceanu-Firea-Pandele ce urmareste in primul rand aducerea de bani la bugetul Primariei pentru a-i asigura lucrari preferentiale sotului Pandele la firmele ce le au impreuna,nu de dragoste sau grija pentru bucuresteni!Aceasta noua ticalosie a devenit posibila tot din cauza curuptiei primaritei care a permis(de ce sau in schimbul caror sume?)o activitate de taxi fara noima si fara limite atat neloiala ca si concurenta cat si ilegala ca norme legale de desfasurare,aceasta activitate avand ca rezultat direct peste 800.000 de automobile ce desfasoara activitate de taxi desi in anii 90 s-a stabilit ca Bucurestiul trebuie limitat la numai 10.000 licente deci nu mai mult de 10.000 taxiuri!Cum sa cricule de 80 de ori mai multe fara a fi sufocati?Culmea este daca te uiti in trafic ca 7din 10 astfel de automobile sunt din alte localitati nu din Bucuresti!Cauza este de departe lipsa locurilor de munca(activitate paguboasa a PSD in administrarea treburilor Tarii)in majoritatea judetelor si fortarea oamenilor la aceasta munca.Masura luata va avea ca efect doar adunarea de bani la bugetul primariei(deci prosperarea familiei Pandele-Firea)si haituirea saracilor autohtoni ce vor avea de ales fie sa plece din Bucuresti,fie sa renunte la LIBERTATEA de deplasare cu masinile personale.In final vor veni si mai multi provinciali in locul celor ce-si vor retrage autovehiculele din circulatie,efectul declarat fiind nul.Aceasta noua samavolnicie trebuie combatuta in Justitie si cu proteste in strada.Trebuiesc infiintate asocietii care sa lupte cu acesti ticalosi ce si-au insusit Capitala Tarii in scopul lor personal de a mulge cetatenii si a-i lipsi de dreptul fundamental a liberei circulatii prin orasul de rezidenta.

    • George

      Primarita este faraoanca? Ea isi baga banii in buzunar? Iar consilierii sfinti (de la “dreapta”, etc…..) ce fac? Sug o acadea? Dupa ce ai inghitit taxa de drum “aici sunt banii dvs.”, cea data de prea sfantul base, ? acum te revolti? Esti un antieuropean, sau criptocomunist! Sau neomarxist…
      As putea sa-ti dau o lista cu teme date de tanti Europa, dar nu cred ca e cazul.

  2. Catalin

    Ca de obicei la noi totul este facut pompieristic, fara gindiri prealabile si fara alternative.
    Deoarece nu exista rute alternative viabile pentru ocolirea centrului aceasta taxa trebuia aplicata pina cind aveam drumuri functionale si gindite pentru un trafic adevarat in vederea ocolirii centrului.
    Iar praful si mizeria in care se zbate bucurestiului ajuta din plin la crearea poluarii.(degeaba inlocuim de 2 ori pe an bordurile daca sintem incapabili sa intelegem ca pamintul trintit la nivelul maxim al lor va fi spalat de ploi si adus pe carosabil sau trotuare..etc)De fluidizarea traficului a auzit cineva?De Itb uri curate fara hoti si mirosuri ?
    Propun in acest caz ca intre orele 6-10 si 15-20 sa nu mai fie circulatie libera pe itb.In aceasta perioada sa circule doar cei ce platesc bilet sau au abonament platit.
    In final nu este decit de a mai baga niste banuti in conturile politicienilor.

  3. Gabriel Marinescu

    Desfid pe acesti NEMERNICI ce se OCUPA doar cu haituirea saracilor scoaterea lor de pe strazile Capitalei si facilitarea unui loc mai comod doar pentru bogati.HUUUUUUOOOOOOOOOOO!!!

  4. Alex

    Toata lumea vorbeste de norme de poluare euro 1,2,….samd dar nimeni nu se intreaba de ce autoturismul meu mai vechi care are o valoare a emisiilor CO2 exprimate in g/km si este mai mic sau egal cu al multor autoturisme fabricate recent, este incadrat la o norma de poluare mai mare?
    Acest lucru a reiesit prin compararea emisiilor de CO2 inscrise in CIV a doua autoturisme, primul 2007 iar al doilea 2019.
    Daca aveti si un raspuns……., va multumesc

  5. Constantin

    O noua taxa destinata impotriva celor cu venituri medii sau mici. Poate cineva crede ca multimea celor cu bolizi cu motoare de 3/4/5 litri, nu vor avea bani de taxa Oxigen? Despre conducatorii de autovehiculele care tranziteaza capitala, in scop comercial sau turistic, sigur nu vor considera ca nu isi pot permite o taxa de 5 lei / zi pentru a evita zona ZACA.
    In concluzie doar Bucurestenii vor fi napastuiti dar obligati sa suporte poluarea celor peste 1 mil. de “turisti” soferi din toata tara!
    Beneficii? Bani de cheltuit la dispozitia primarului PSD!

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)