autovit.ro

Ghidul vânzătorului: cum trebuie să arate fotografiile din anunțul auto 

Piața auto din România este în continuă dezvoltare, iar mașinile aduse din străinătate și puse spre vânzare se înmulțesc pe zi ce trece. În prezent, pe platformele online de vânzare-cumpărare auto sunt postate tot mai multe anunțuri, însă doar câteva își găsesc un nou stăpân într-un timp foarte scurt.  

Realitatea este că majoritatea mașinilor de pe site-urile de anunțuri auto își găsesc cumpărător după minim una-două luni, lucru care poate fi frustrant pentru vânzător și care poate duce la devalorizarea mașinii. În aceste condiții, cel care vinde autoturismul nu are decât să mai reducă din preț și să spere că va găsi, în cele din urmă, un cumpărător. 

Totuși, prețul nu este singurul lucru care l-ar putea încuraja pe un cumpărător să achiziționeze produsul tău. O bună parte din persoanele care își caută mașină ar fi dispuși să plătească o sumă mare de bani pentru un vehicul care merită. Pentru că este prea devreme să vorbim despre inspecții tehnice și vizite la service-uri, ne vom rezuma la primul contact pe care clientul îl are cu mașina noastră, și anume pozele. Iată cum trebuie să arate pozele autoturismului în anunturile auto pentru a te asigura că îl vinzi într-un timp scurt. 

Fotografii auto pentru vanzarea masinii

Fă poze dintr-un loc foarte luminos

Atunci când cumpără o mașină second-hand, clienții sunt foarte precauți și tind să verifice fiecare detaliu, de teamă că autovehiculul ar putea avea defecte ascunse. De aceea, în cazul în care pozele sunt făcute într-un loc întunecos, iar anumite elemente ale mașinii nu sunt vizibile, clientul va putea crede că există defecte pe care încerci să le ascunzi și ar putea decide să părăsească  anunțul tău de vânzare. 

Pentru a evita această situație, este important să găsești un loc cu multă lumină din care să faci pozele. Evită să faci fotografii seara târziu, iar dacă cerul este înnorat, așteaptă până când se înseninează, pentru a scoate poze cât mai reușite. Dacă faci fotografiile în garaj, asigură-te că pornești toate luminile și că nu există elemente care ar putea genera umbre. 

Citește și: Cum intretii masina corect, pentru o valoare mai mare la revanzare

Ghidul foto pentru vanzatorii auto

Asigură-te că mașina e de fiecare dată personajul principal al pozei

De regulă, un potențial cumpărător nu petrece mai mult de câteva secunde pe un anunț de vânzare auto. Acesta poate fi distras foarte ușor de orice detaliu și ar putea decide să părăsească fereastra anunțului tău fără un motiv întemeiat. De aceea, este important să elimini orice element care l-ar putea distrage și să te asiguri că pozele postate îl țin interesat, pentru a-l determina să facă următorul pas și anume să te sune în vederea unei întâlniri pentru vizionarea mașinii. 

Un mod foarte bun de a-ți crește șansele ca acest lucru să se întâmple este prin a te asigura că fotografiezi mașina astfel încât să fie mereu în prim plan. Chiar dacă faci pozele într-un parc auto sau într-o parcare foarte aglomerată, este necesar să elimini, pe cât posibil, toate elementele care nu au legătură cu mașina și să te concentrezi strict pe produsul tău. Astfel, clientul va putea la rândul său să se concentreze pe mașină, iar șansele ca acesta să ia o decizie pozitivă în ceea ce privește achiziționarea sa vor crește considerabil. 

Poze auto pentru anunt

Scoate calitățile mașinii în evidență 

Deoarece fiecare cumpărător își dorește să găsească cel mai bun produs în limita bugetului de care dispune, acesta va căuta mereu mașinile cu cei mai puțini kilometri, cu cele mai multe extraopțiuni, cu un anunț cât mai detaliat și într-o stare estetică bună. 

Știind acest lucru, este necesar să te asiguri că și pozele scot în evidență calitățile mașinii și să te concentrezi pe aceste plusuri. Fie că este vorba de scaunele de piele, o instalație de climatizare modernă sau o caroserie impecabilă, asigură-te că aceste lucruri sunt evidențiate, pentru a crește clientului gradul de încredere în mașina pe care vrei să o vinzi. 

Citește și: Ofertele saptamanii pe Autovit.ro #55

Cum fotografiezi corect masina ca sa o vinzi repede

Nu ascunde problemele mașinii

Atunci când cumpără un autoturism second-hand, majoritatea persoanelor sunt conștiente că mașina nu este într-o stare perfectă și că poate avea anumite probleme minore. Cu toate acestea, oamenii sunt dispuși să cumpere oricum acea mașină, atrași de prețul mai mic decât cel al unui vehicul nou. 

De aceea, este important să te asiguri că pozele pe care le faci mașinii nu ascund defectele acesteia și că întreaga galerie foto prezintă mașina într-un mod obiectiv, care să-i lase clientului ultima decizie în ceea ce privește cumpărarea a acesteia. 

Mai mult, o mașină care în poze arată perfect și care în realitate are zgârieturi sau urme mari de uzură va trezi suspiciuni pentru client, care se va gândi că vânzătorul ar putea ascunde și alte defecte mai mari ale mașinii, la fel cum le-a ascuns și pe acestea. De aceea, este important să ai o abordare corectă atunci când faci pozele și să lași clientul să vadă și părțile negative ale mașinii. 

Dacă tocmai ai decis să-ți vinzi mașina sau ai postat deja anunțuri cu aceasta, însă nu-i găsești cumpărător, este cazul să o fotografiezi corespunzător, conform instrucțiunilor de mai sus. Nu uita de descrierea mașinii, prezintă toate detaliile acesteia și scrie corect gramatical, pentru a te asigura că vei găsi rapid un cumpărător. 

Sursa Foto: Shutterstock 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)