autovit.ro

De ce nu reușești să îți vinzi mașina: dezavantaje frecvente

Cu o creștere a pieței mașinilor noi, estimată de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme la un nivel de 9,7%, în primele nouă luni ale anului 2019, ar părea că apetitul românilor pentru modele second-hand s-a diminuat. Nimic mai fals, din moment ce reînmatriculările au depășit peste 300.000 de unități doar în prima jumătate a anului. Dacă anunțul tău auto nu ți-a adus potențiali clienți și încă te mai întrebi „Ce pot să fac dacă vreau să vând mașina?”, în ciuda contextului favorabil, cu siguranță faci niște greșeli. 

Ce erori poți face în anunț
Ce utilitate și ce semnificație are codul VIN
Care este rolul istoricului de service
Ce dezavantaje implică modificările
Care este importanța pieselor de schimb de calitate

Ce erori poți face în anunț

În general, vânzătorii care vor să fie convingători promit să accepte orice test la care ar putea fi supusă mașina de care se despart cu greu. În realitate, foarte mulți dintre ei tratează cu lipsă de seriozitate întregul demers, iar acest lucru se vede încă din modul în care este alcătuit anunțul de vânzare. Dacă nu ai fost căutat până acum de potențiali clienți serioși, în căutare de autoturisme bune, este foarte posibil să ai una dintre următoarele probleme:

Fotografii nepotrivite: dacă mașina ta nu se vede clar sau nu este încadrată complet în imagini, s-ar putea crede că ai ceva de ascuns. Ar fi ideal ca automobilul să apară în mai multe ipostaze: din față, din semiprofil și din spate. O imagine cu interiorul nu trebuie să lipsească, același lucru fiind valabil și în cazul defectelor (mici zgârieturi, faruri parțial mătuite).

Stare necorespunzătoare a mașinii: costul unui spălat exterior-interior este neglijabil față de beneficiul pe care îl vei avea în cazul unei tranzacții reușite. Nu te zgârci și fă o minimă investiție în acest sens, iar dacă vrei să fii și mai sigur de șansele tale, apelează la un specialist în detailing interior. 

Lipsa informațiilor de bază: nu toți cei aflați în căutarea unei mașini second-hand sunt avizați în domeniu, așa că este obligatoriu să specifici în anunț detalii tehnice precum capacitatea motorului, caii putere, tipul de carburant, dotările de bază sau kilometrajul parcurs. De asemenea, nu trebuie să omiți aspectele legate de starea mașinii, de norma de poluare sau de valabilitatea ITP-ului.  

Rolul istoricului de service in vanzarea masinii

Ce utilitate și ce semnificație are codul VIN

Comparat adesea cu CNP-ul fiecăruia dintre noi, numărul de identificare a vehiculului este o unealtă importantă pentru potențialii clienți. Chiar dacă nu vei include această informație în anunțul de vânzare, cu siguranță ea îți va fi solicitată de cei interesați de o achiziție. Semnificația acestui cod, localizat de obicei la baza parbrizului, sub capotă sau sub scaunul pasagerului, este următoarea:

  • primul caracter: țara în care a fost fabricată mașina;
  • al doilea caracter: marca vehiculului;
  • al treilea caracter: tipul caroseriei;
  • caracterele 4-9: detalii specifice fiecărui model;
  • al 10-lea caracter: anul de fabricație;
  • al 11-lea caracter: codul de uzină;
  • caracterele 12-17: seria unică a mașinii.

Codul VIN este mai ușor de verificat ca oricând, cu ajutorul aplicațiilor și serviciilor specializate, atât pentru automobile, cât și pentru camioane. Dacă informațiile scoase la lumină de acest demers, cum ar fi kilometrii parcurși sau raportările de furt, diferă de cele pe care le-ai oferit în anunț sau în discuția cu potențialul cumpărător, îți poți lua adio de la banii mult așteptați. 

Care este rolul istoricului de service

Un vânzător de bună-credință nu va avea nicio ezitare în a pune la dispoziția cumpărătorului cartea de service, fără ca acest gest să-i fie solicitat. Doar așa, un eventual client va putea face o verificare în urma căreia să afle dacă au existat coliziuni ușoare sau chiar accidente care au necesitat intervenții în service. Fie că alege să interogheze importatorul oficial al mărcii, fie apelează la aplicațiii online, cum ar fi cea a Registrului Auto Român, persoana căreia vrei să-i vinzi mașina va afla rapid adevărul. Este în interesul tău să furnizezi informații complete, dacă te numeri printre cei care nu practică vânzarea auto ca metodă de speculă. 

Codul VIN al masinii

Ce dezavantaje implică modificările

Tentația a tot mai mulți dintre șoferi este aceea de a-și personaliza mașina, fără a ține cont de eventualitatea ca, la un moment dat, să decidă înstrăinarea ei. Modificările pe care alegi să le faci asupra elementelor de caroserie, planșei de bord sau motorului ar putea să îți satisfacă nevoia de performanță, dar sunt o cale sigură de a îndepărta eventualii clienți. Iată elementele cele mai indezirabile, care scad valoarea de revânzare a mașinii tale:

  • kit-urile de tuning de tip amator;
  • instalațiile audio improvizate;
  • blocurile optice (faruri și stopuri) neomologate.

Care este importanța pieselor de schimb de calitate

În cazul în care decizi să îți vinzi mașina imediat după ieșirea ei din garanție, iar reviziile au fost efectuate exclusiv în service-ul de marcă, vei avea un atu important în negocierea cu potențialul client. Dacă, însă, te afli în posesia unui vehicul cu o vechime ceva mai mare, te vei găsi în situația de a-ți construi pas cu pas acest avantaj, prin folosirea de piese originale, la standardele producătorului. 

Un cumpărător avizat va verifica acest aspect și chiar va pretinde facturi de la service și de la magazinele de piese auto, care să dovedească modul în care ai avut grijă de mașina ta. Mai mult, dacă îți vei forma obiceiul de a folosi exclusiv piese auto de calitate, nu vei avea nevoie să faci o investiție din scurt, înainte de publicarea anunțului de vânzare.

Se spune că alegerea unei mașini second-hand este o loterie, dar nici vânzarea nu este o etapă mai ușoară, dacă ignori sfaturile bune. Cu ponturile de mai sus, cu siguranță anunțul tău nu va trece neobservat. 

Credit foto: Shutterstock

 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)