autovit.ro

Alegerea unui supercar SH: riscuri, avantaje și costuri de exploatare

Design îndrăzneț, accelerații demne de circuit și o coloană sonoră care îți face pulsul să crească. Un supercar reprezintă idealul oricărui șofer, încă din primii ani ai copilăriei. Puțini sunt cei care, la vârsta maturității, își permit să-și îndeplinească acest vis, dar senzațiile pe care numai un coupé de performanță le poate oferi sunt râvnite până și de cei care conduc berline premium. Dacă vrei o scurtătură către statutul de posesor de supercar, un exemplar second-hand se poate dovedi soluția optimă, dar numai după o verificare amănunțită.

Cum știi ce mașină sport ți s-ar potrivi

Titulatura de supercar poate suna exotic în urechile unui necunoscător, dar pasionații știu exact ce anume desemnează aceasta. Doar masinile cu garda la sol foarte mică, o caroserie aerodinamică, echipate cu motor amplasat central (de regulă în spatele habitaclului) și cu o putere de minimum 400 CP merită acest nume. 

Primul supercar din istorie a fost Lamborghini Miura, iar astăzi exponenții cei mai puternici ai speciei sunt Ferrari F8 Tributo, Porsche 911 GT3 RS sau Lamborghini Aventador. Chiar și așa, ultimii ani au adus în lumea auto modele neconvenționale, care surprind prin prestații similare unui supercar. 

Super SUV-urile precum Maserati Levante, Aston Martin DBX sau Lamborghini Urus sunt o apariție cel puțin la fel de neobișnuită precum coupé-urile cu patru uși ca Porsche Panamera sau Aston Martin Rapide. Înainte de a începe trierea anunțurilor auto care prezintă modele sport, iată ce factori trebuie să iei în calcul:

  • frecvența de utilizare a mașinii: în cazul în care nu îl vei conduce doar în weekend, supercarul tău va trebui să fie nu doar puternic, ci și ușor de manevrat în oraș;
  • numărul pasagerilor: dacă pleci la drum cu mai mult de un pasager, un supercar clasic, de două locuri, îți va îngreuna viața. Poți alege, în schimb, unul cu patru portiere;
  • istoricul modelului: nu ai vrea ca viitoarea ta mașină să-i fi aparținut unui racer de miezul nopții, preocupat doar de liniuțe, așa că trebuie să afli istoricul ei complet de service; 
  • potențialul de investiție: nu toate mașinile sunt cumpărate pentru a fi folosite. Dacă ai ochit un viitor model de colecție, îți poți asigura viitorul printr-o investiție inteligentă. 

Cum alegi o super masina

Ce trebuie să verifici la o mașină de performanță

Mai mult decât orice alt model, un supercar va înregistra o uzură aparte. În ciuda numărului mai mic de kilometri parcurși, față de o mașină de familie, o sportivă va avea nevoie mai des de piese de schimb, așa că trebuie să verifici cu grijă dacă vechiul proprietar și-a făcut datoria. Printre aspectele care trebuie verificate cel mai des se numără:

  • urmele de reparații: nu doar hatchback-urile ieftine se vând pentru că au fost accidentate. Panourile revopsite sau sunetele suspecte ale motorului sunt indicii ale unor probleme mari;
  • echipamentele electronice: de la eleronul retractabil și până la suspensia reglabilă, un supercar are la bord multă tehnologie care poate da rateuri în lipsa unei întrețineri exemplare;
  • cutia de viteze: este evident ce chinuri îndură această componentă, mai ales dacă modelul pe care l-ai ales este unul clasic, cu schimbător manual și cu ambreiaj simplu; 
  • scurgerile: o mașină sport este foarte predispusă scurgerilor de ulei, dar nu numai celor de motor. Poți constata că sunt pierderi ale uleiului diferențialului sau al celui din cutia de viteze; 
  • starea tapițeriei: un supercar vine cu scaune pe măsură. Profilate sportiv și tapițate cu Alcantara sau chiar cu piele naturală, acestea sunt unele dintre cele mai scumpe repere, la restaurare.

Ce verifici la o masina de performanta

Cât de scumpă poate fi pasiunea pentru cai putere

Trecerea la un supercar nu o faci după ce ai condus o berlină cu motor de 1,4 litri, așa că sunt destul de previzibile prețurile pe care le vei plăti pentru a-ți satisface această pasiune. În primul rând, orice vanzator îți va cere cel puțin 90.000 de euro pentru mașină, în funcție de lista de dotări pe care a bifat-o precedentul proprietar, iar impozitul anual va fi de cel puțin 5.800 de lei. O anvelopă destinată modelelor sport va costa cel puțin 900 de lei, una concepută pentru un model de mare performanță va costa cel puțin 1.600 de lei, iar o revizie completă va necesita cel puțin 2.000 de euro.

Mașina ideală vine cu prețul corespunzător, așa că fii pregătit să tratezi cumpărarea unui supercar ca pe o adevărată investiție. Cu informațiile de mai sus, știi exact ce pași presupune această acțiune.

Credit foto: Shutterstock

 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)