autovit.ro

Cum să îți cumperi în siguranță o mașină de pe Autovit.ro în timpul pandemiei

Ca orice domeniu economic caracterizat de dinamism, industria auto resimte în timp real turbulențele din piață. De la izbucnirea pandemiei generate de noul coronavirus COVID-19, majoritatea producătorilor europeni de mașini și-au sistat activitatea, decizie care a blocat și fluxul fabricilor de componente. Cu previziuni care vorbesc despre o scădere drastică a vânzărilor, și chiar despre o criză în domeniu, nici segmentul mașinilor rulate nu va fi neatins de efecte. Dealerii sunt puși în situația de a elabora noi strategii, pentru ca procesul de achiziție a unei mașini să fie, în primul rând, unul sigur. Elementul de surpriză, adus de situația curentă, constă în simplificarea fără precedent a unor etape din procesul de cumpărare. 

În ce moduri intri în contact cu dealerul

Cu toate că unele showroom-uri care vând autoturisme rulate au rămas deschise, deplasarea până la acestea și contactul fizic implică riscuri mari pentru sănătatea ta și a celor apropiați. În plus, ultimele zile au adus în ecuație o variabilă nouă, care presupune nu doar pericole pentru sănătate, ci și pentru buget. Declarația pe proprie răspundere, pe care fiecare dintre noi trebuie să o completeze înainte de ieșirea din casă, nu include, printre motivele deplasării, niciun scenariu similar achiziției unei mașini de la dealer sau de la proprietar.

Fără posibilitatea fizică de a contacta un vânzător sau de a vedea mașina, ai putea să crezi că nu ai la dispoziție alternative și să amâni achiziția unei mașini. Există, însă, categorii profesionale care depind, mai ales în această perioadă, de un mijloc de transport personal, așa că piața second-hand nu poate încremeni, pur și simplu. În locul unei vizite la showroom, optează pentru a contacta vânzătorii de pe Autovit.ro mai întâi prin telefon, pentru ca apoi să programați un apel video folosind una dintre platformele cunoscute (WhatsApp, Google Meets, Skype sau GoToMeeting).

În acord cu Ordonanța nr.8 din 9.04.2020, art. 3, se permite circulația în afara locuinței sau a gospodăriei, dar numai pentru achiziția de autovehicule, piese de schimb pentru autovehicule și servicii de reparații auto. Din moment ce legea nu face diferența între dealerii de mașini noi sau cei de second-hand, este foarte probabil să se aplică în cazul amândurora. Astfel, în funcție de disponibilitatea fiecărui dealer în parte, poți încerca să programezi o vizită pentru a vedea cu ochii tăi mașina pe care ți-ai dori să o cumperi.

 Cum decurge o negociere online

Cum decurge o negociere online

Dacă, în cazul unei întâlniri reale, ai marele avantaj de a putea vedea, atinge și testa mașina, de data aceasta va trebui să folosești la maximum timpul rezervat întâlnirii, pentru a obține cele mai importante informații despre modelul care te interesează. Te vor ajuta mijloacele tehnice cu ajutorul cărora poți vedea mașina în timp real. 

Top întrebări pe care să le adresezi vânzătorului

După ce vei confirma cu dealerul date precum anul fabricației, numărul de kilometri parcurși sau tipul motorului, vei încerca să afli cele mai importante lucruri despre mașină. Înainte de a-ți manifesta preocuparea în legătură cu dotările sau cu eventualele oferte speciale, trebuie să te asiguri că nu vei arunca banii pe geam. Astfel, vei adresa întrebări precum:

  • mașina are cartea de service completată corespunzător?
  • câți proprietari a mai avut exemplarul pus la vânzare?
  • care este seria de șasiu a mașinii?
  • puteți pune la dispoziție certificatul fiscal?
  • a fost implicată mașina în coliziuni sau accidente ușoare?

Top elemente de interes

În locul unei inspecții vizuale detaliate, va trebui să folosești mijloacele tehnice pe care ți le poate pune la dispoziție dealerul. Așadar, în limita timpului stabilit pentru vizionarea online, te vei asigura că faci un tur complet al mașinii, chiar dacă acesta va fi mijlocit de un webcam sau de o cameră foto. Atenția ta se va îndrepta asupra zonelor în care uzura sau reparațiile pot ieși rapid la iveală:

  • panouri ale caroseriei cu diferențe de culoare;
  • diferențe între îmbinările capotei cu aripile sau fixarea asimetrică a barei de protecție;
  • gradul de uzură al anvelopelor;
  • funcționarea corectă a farurilor, stopurilor și semnalizatoarelor;
  • prezența și funcționarea unor dotari precum aer condiționat, cameră video pentru marșarier sau sistem audio;
  • pornirea lină și funcționarea liniară a motorului la relanti. 

Dacă simți că dealerul este de încredere și că mașina te-a convins, poți trece la etapa de rezervare a ei. Acesta este punctul în care îți poți securiza achiziția, prin virarea unui avans. În funcție de valoarea acestuia și de disponibilitatea fiecărui dealer în parte, acesta este momentul în care merită să îți încerci norocul și să obții un discount. 

Cum sa iti cumperi in siguranta o masina de pe in timpul pandemiei

Ce facilități noi ai la dispoziție

Unda de șoc din piața auto încă nu și-a atins apogeul, așa că este foarte normal ca o mare parte dintre dealeri să vină către clienți cu servicii adaptate perioadei pe care o traversăm. Din moment ce vadul comercial din showroom este mult diminuat, dar încă mai există un potențial însemnat de interes din partea clienților, agenții comerciali au inițiative precum:

  • gestiunea actelor și procedurilor necesare pentru procesul de vânzare: certificatul de autenticitate RAR, certificatul de înmatriculare, eliberarea numerelor provizorii sau înmatricularea definitivă;
  • prezentarea video a mașinilor disponibile, la solicitarea clientului;
  • igienizarea autoturismului;
  • livrarea mașinii la domiciliul clientului;
  • aplicarea unor reduceri de prețuri pentru modelele expuse.

Vremurile dificile cer precauție și chiar inventivitate. Cumpărarea unui automobil este un proces ce poate fi făcut mai sigur și mai simplu, atât pentru client, cât și pentru dealer, cu măsurile prezentate mai sus. 

Credit foto: Shutterstock

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)