autovit.ro

Verificarea kilometrajului: cum îți dai seama că a fost dat înapoi

Cu siguranță cunoști pe cineva care a avut o experiență nefastă cu o mașină rulată ce arăta surprinzător de bine și costa prea puțin ca să nu fie o ofertă tentantă. De multe ori, însă, dacă sună prea bine ca să fie adevărat, poți avea de-a face cu o păcăleală. Printre secretele neplăcute pe care le-ar putea avea o mașină care îți face cu ochiul nu se numără neapărat prezența unui accident în istoric, ci și numărul de kilometri ce nu corespunde cu realitatea. Din fericire, poți afla care este situația la acest capitol, chiar înainte de a face achiziția.

Vezi 👉 AICI oferta noastră de PIESE

Ce indicii vizuale trebuie să cauți

Să presupunem că ai fixat deja o întâlnire cu vânzătorul sau cu reprezentantul parcului auto în care ai găsit mașina care deja te tentează. Înainte de a pleca de acasă, pune-te bine la punct cu privire la cele mai mici detalii specifice modelului, pentru a putea identifica eventuale elemente schimbate cu unele noi, care să creeze aparența unei mașini mai îngrijite decât este cazul. De la exterior la interior, elementele care trădează întreținerea deficitară a unui automobil ies la iveală fără să fie nevoie de un efort prea mare.

Starea anvelopelor

Data de fabricație a anvelopelor este trecută la vedere, cu săptămâna și cu anul aferente. Ai mari șanse să găsești anvelope originale pe o mașină cu un număr mic de kilometri parcurși, dar în cazul în care anvelopele par ca noi, iar kilometrajul indică o valoare mare, te poți îngrijora. Mai gravă decât orice este prezența anvelopelor de mărci sau de tipuri diferite, precum și cele a căror uzură este neuniformă. 

Uzura interiorului

Nu trebuie să ai ani întregi de experiență pentru a ști că o mașină care a văzut multe drumuri acumulează semne specifice. Le vei identifica în multe locuri, iar primul dintre ele este scaunul șoferului, care poate ascunde sub husă deformări mari și chiar zgârieturi. Elemente ușor de schimbat, precum capul schimbătorului de viteze, pedalele sau mânerul frânei de mână, te pot face să crezi că iei o mașină mai nouă decât în realitate. La rularea pe drum denivelat, „greierașii” ascunși prin bord te vor alerta cu privire la vechimea efectivă a mașinii. 

Aspectul tobei de eșapament

Este aproape imposibil să crezi un vânzător care îți vinde o mașină cu cel mult 50.000 de km parcurși, atunci când toba de eșapament are urme de rugină. De obicei, acestea apar odată cu atingerea unei valori duble, iar acest indicator îl poți combina cu starea amortizoarelor. O pereche slăbită sau chiar înlocuită dă de gol un rulaj de cel puțin 150.000 de kilometri, așa că nu pierde ocazia de a pune mașina pe elevator. 

Vezi categoria noastră de ▶️ AUTOTURISME

 Ce indicii vizuale trebuie sa cauti

Cum verifici mașina cu mijloace tehnice

Manevrarea kilometrajului se poate face astăzi chiar și cu un smartphone conectat la mufa OBD2. În cazul în care nu ai un set de abilități care să te recomande drept expert auto, poți apela la unul. Vei găsi ajutorul cel mai de încredere într-un service de dealer, din rețeaua oficială a producătorului mașinii. 

Dacă modelul pe care îți propui să îl cumperi încă este în garanție, aceasta va fi singura opțiune viabilă prin care poți afla istoricul mașinii direct de la fabricant. Acest demers te va costa câteva sute de lei, dar îți va scoate la iveală nu doar numărul real de kilometri, ci și istoricul de service al modelului.  

Mai mult, există parcuri auto sau dealeri care oferă verificare 360 de grade, cu minimum 12 puncte de testare incluse. Mașina este urcată pe elevator și pentru ca starea componentelor mecanice să fie determinată cât mai exact, iar interogarea computerului de bord se face și pentru a descoperi eventuale erori de funcționare. 

În cazul în care îți este mai comod să faci o vizită la un service aflat în apropierea casei, poți afla starea reală a mașinii cu ajutorul unui tester compatibil, care se conectează la unitatea ECU. Vei afla, astfel, dacă au avut loc reprogramări recente în calculatorul motorului, precum și în cel al airbagului. Unele mașini stochează kilometrii parcurși într-un modul electronic din cheie, așa că accesarea acestuia poate scoate la iveală cifra reală atunci când totul ar părea perfect. 

Vezi categoria noastră de 👉 AUTOUTILITARE

Care sunt solutiile disponibile online

Care sunt soluțiile disponibile online

Este posibil să nu ai timpul necesar pentru a te deplasa cu mașina la un service, pentru ca apoi să constați că nu merită banii tăi. Căutarea ar lua-o de la capăt și nu ar duce, probabil, decât la o altă mașină despre care să constați că are un număr mai mare de kilometri parcurși decât cel comunicat de vânzător. 

În această situație, cheia rezolvării este simplă, iar ea constă în 17 cifre. Seria de șasiu, cunoscută și sub numele de codul VIN, este un indicator unic, inscripționat în compartimentul motor și pe parbriz. Cu ajutorul ei poți verifica online, contracost, numărul real de kilometri ai mașinii. 

Aplicația online a Registrului Auto Român, numită „Istoric vehicul”, poate fi accesată direct de pe mobil, la fel ca alte servicii similare, oferite de companii private. Pe această cale, vei putea afla adevărul nu doar cu privire la numărul real de kilometri parcurși, ci și asupra istoricului de service al mașinii.

Șansele de a face o achiziție bună sunt proporționale cu grija pe care o acorzi tuturor detaliilor. Cu sfaturile de mai sus, ai putea cumpăra o mașină în care să te simți în deplină siguranță. 

Credit foto: Shutterstock

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)