autovit.ro

Mașini de succes: cum a ajuns Volkswagen Golf atât de popular

De-a lungul anilor, Volkswagen a produs un număr impresionant de modele de mașini, care s-au bucurat de succes pe întreg mapamondul. Polivalența producătorului german și faptul că autoturismele produse se adresează tuturor categoriilor de buget au transformat Volkswagen într-un brand de renume global, recunoscut pentru capacitatea de a seta noi standarde în industria auto. 

Cu toate că, de-a lungul timpului, Volkswagen a produs atât mașini de buget, precum Lupo și Polo, cât și vehicule premium, precum Phaeton sau Touareg, cel mai de succes model dezvoltat de producătorul german și unul dintre cele mai longevive este Golf. 

Cu o istorie de peste 46 de ani, Golf a devenit un adevărat etalon în clasa compactă, iar multe dintre tehnologiile folosite pe modelele de Volkswagen Golf au reprezentat adevărate inovații și au deschis noi oportunități de progres în industria auto. În cele ce urmează, vom vorbi despre Volkswagen Golf, automobilul care a marcat generații, și vom prezenta evoluția acestei mașini, de la lansare și până în prezent. 

volkswagen golf

Lansarea Volkswagen Golf. Care erau așteptările producătorului de la această mașină

Primul model de Volkswagen Golf fabricat vreodată avea să iasă pe poarta fabricii de la Wolfsburg, la data de 29 martie 1974. Modelul, care se dorea a fi un vârf de lance în clasa compactă, înlocuia Beetle, un model extrem de popular, care fusese construit până la acea dată în peste 21,5 milioane de exemplare. 

Dorind să realizeze un autoturism modern pentru acele vremuri, constructorii decideau să renunțe la tracțiunea spate utilizată la Beetle și să dezvolte un concept nou, în care automobilul avea tracțiune față și motorul amplasat transversal, în față. Cu toate că așteptările de la acest prim model erau mari, nimeni nu prevedea ceea ce a urmat. În doar doi ani și jumătate de la producerea primului model, cererea pentru Golf era atât de mare, încât Volkswagen ajunsese deja să producă un milion de modele.  

Prima versiune de Golf a acaparat atenția publicului atât prin designul curat, cu linii simple și drepte, cât și prin faptul că era gândită ca o mașină practică, având suficient spațiu pentru bagaje și fiind ușor de condus. Totuși, producătorii nu s-au oprit doar la motorizarea pe benzină, iar doi ani mai târziu, Volkswagen avea să lanseze primul Golf diesel, un model cu un motor diesel aspirat. Tot în 1974 a fost lansat și primul Golf GTI, care s-a bucurat rapid de un succes internațional. 

evolutia volkswagen golf

Evoluția Volkswagen Golf și implementarea unor noi tehnologii 

După o a doua versiune de Golf, care împrumuta multe elemente de la primul model, însă care s-a bucurat, la fel ca modelul anterior, de un succes răsunător, oficialii Volkswagen au simțit că este nevoie de o schimbare. Astfel, în 1991, Volkswagen lansa a treia generație de Golf, un model diferit față de primele două versiuni, cu un design ceva mai rotunjit, cu faruri ovale și cu multiple echipări de siguranță, printre care airbag-uri frontale și o caroserie ranforsată, care ofereau o protecție mărită a pasagerilor în caz de impact. 

Riscul asumat de Volkswagen, de a dezvolta un model diferit de Golf, a fost pe deplin inspirat, întrucât, în anul 1992, Golf III avea să câștige premiul de European car of the year și să vândă peste 5 milioane de modele. 

Citește și: Top 5 breakuri din clasa compacta

cum a evoluat Golf de-a lungul anilor

Pregătirea pentru o nouă eră. O nouă abordare a designului și a sistemelor de siguranță 

După șase ani de producție a Golf III și aproape cinci milioane de exemplare vândute, Volkswagen a decis să reinventeze această mașină și să producă un Golf mai modern, dar la fel de practic precum versiunile anterioare. Astfel, în 1997, avea să fie produs primul Golf IV, un automobil considerat de mulți drept cea mai de succes versiune a acestui model. 

Cu un design care combina elemente moderne cu linii clasice și cu noi sisteme de siguranță, precum ESC sau asistență la frânare, Golf IV bătea record după record în întreaga lume. Pe parcursul următorilor trei ani, au fost dezvoltate modele de Golf IV cu tracțiune integrală, injecție directă pe benzină pe motoarele FSI, cutie manuală în șase trepte, dar și transmisie automată cu două ambreiaje DSG. 

Consum, confort și siguranță: un Volkswagen Golf demn de mileniul trei 

Puțini erau cei care mai credeau că Volkswagen poate să reinventeze modelul Golf, astfel încât să producă o mașină suficient de reușită care să egaleze succesul fostului model. Cu toate acestea, grupul german a acceptat provocarea, iar în 2004, producea primul Golf V, un model care a acaparat rapid atenția publicului prin caroseria mai rigidă, o suspensie spate care asigura un confort sporit și o motorizare unică pentru acele vremuri, cu primul twincharger instalat vreodată pe un motor pe benzină. 

Succesul Golf V a dus la crearea unor modele derivate, precum Golf Plus, Cross Golf, Golf Blue Motion sau Golf V GTI. Deși intervalul de timp în care a fost produs s-a întins pe parcursul a doar patru ani, Volkswagen a reușit să vândă 3,27 milioane de unități în această perioadă. 

volkswagen golf VII

Golf, mașina prezentului, dar și a viitorului 

Pentru că trendul downsizingului a acaparat rapid întreaga planetă, Volkswagen a fost nevoită să se conformeze cu acesta și să dezvolte un nou model de Golf, cu un motor mai mic, mai puțin poluant și cu un consum redus de carburant, însă care să respecte standardele de performanță cu care cumpărătorii erau obișnuiți. După ce producătorului german i-a fost afectată reputația, în urma scandalului Dieselgate și a unui Golf VI care nu a impresionat prin fiabilitatea sa, Volkswagen a lansat Golf VII, o mașină din clasa compactă, care se apropie de zona premium. 

Motorizările TSI, care pot dezvolta până la 300 CP, trecerea de la distribuția pe lanț la cea pe curea, dar și tehnologiile de top folosite, precum faruri și stopuri cu LED, un sistem de infotainment color, Active Info Display sau diferențialul electronic XDS, au contribuit la dezvoltarea unui Golf VII demn de cerințele prezentului, dar și ale viitorului. 

Cu toate că nu există diferențe notabile în ceea ce privește motorizările diesel, Golf VII este prima versiune a acestui model cu variantă de echipare hybrid, dar și cu una complet electrică, reprezentată de modelul e-Golf.

Este impresionant de observat cum Volkswagen Golf a reușit întotdeauna să se reinventeze și să dezvolte modele revoluționare, care și-au pus amprenta asupra dezvoltării întregii industrii auto globale. Doar timpul ne va spune dacă producătorul german va reuși să ia aceleași decizii inspirate și pe viitor, astfel încât să vină pe piață cu noi modele vârf de gamă. 

Sursa Foto: Shutterstock 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)