Indiferent că ești șofer începător sau că, pur și simplu, vrei să domini aglomerația orașului, o mașină de clasă mică reprezintă cea mai bună alegere. Un Volkswagen Polo, un Ford Fiesta și un Hyundai i20 ar putea fi văzute ca ideale și în postura de a doua mașină a familiei, dar evoluția celor mai recente generații aruncă o lumină nouă asupra lor. Cu un nivel al confortului ce le apropie mult de performanțele pe care le ofereau, cândva, compactele, mașinile mici disponibile astăzi pe piața second-hand pot face față cu brio chiar și unui concediu în doi. Cu o ofertă mai variată ca oricând și concurând la baionetă, modelele de la baza ofertei producătorilor europeni sunt obligate să devină tot mai competente, pentru a face față unui adversar redutabil: mașinile coreene.
De ce să alegi un Volkswagen Polo
Ce avantaje îți oferă Ford Fiesta
Care sunt calitățile unui Hyundai i20
Cum se compară cele trei modele
Vezi 👉 AICI oferta noastră de AUTOTURISME
De ce să alegi un Volkswagen Polo
Prima generație a celui mai mic Volkswagen de până la Lupo a fost lansată în anul 1975 și se află în prezent la cea de-a șasea reiterare. Cu un șasiu a cărui lungime se cifra la 2.335 mm, primul Polo s-ar compara, în ziua de astăzi, mai degrabă cu up!, mezinul familiei, care are un șasiu de peste 2.400 mm. Actualul Polo a debutat în 2017 și este deja o ofertă tentantă pe piața vehiculelor rulate. Avantajele pentru care clienții apreciază în mod deosebit acest model sunt spațiul disponibil pentru pasageri din spate, comportamentul dinamic foarte bun și consumul eficient.
În cazul în care bugetul tău favorizează, mai degrabă, achiziția fostei generații a modelului, fabricată între 2009 și 2017, trebuie să știi că aceasta este una dintre cele mai căutate mașini second-hand de clasă mică, în ciuda trecerii anilor. Iar acest lucru, pentru că noul Polo nu mai este disponibil cu motorizări diesel, din cauza normelor de poluare tot mai stringente. Printre problemele serioase pe care le poate avea un posesor de VW Polo se numără defecțiunile turbocompresorului, ale pompei de ulei sau ale ambreiajului.
Vezi categoria noastră de ▶ PIESE
Ce avantaje îți oferă Ford Fiesta
În ciuda brandului american, pe care îl afișează cu mândrie, Ford Fiesta a intrat în producție la fabrica din Köln, Germania, în 1975. Acesta este unul dintre cei mai redutabili concurenți ai lui Volkswagen Polo. Inițial, modelul a fost disponibil doar cu trei portiere, dar și într-o versiune inedită, utilitară, ce a rezistat în gamă până în zilele noastre. Tot ca o similitudine cu destinul lui Polo, actuala generație Fiesta a debutat în anul 2017, dar versiunea în trei portiere joacă, de această dată, doar un rol secundar.
Cu o lungime de peste 4 metri, cea de-a șaptea generație Fiesta se apropie, astăzi, la capitolul dimensiuni, de prima generație Focus. Ținuta de drum a acestui model a fost asemănată chiar cu a agilului Mini, iar interiorul surprinde plăcut prin amplasarea ingenioasă a comenzilor, fără exces de butoane. În trecut, acesta era un punct nevralgic al modelelor Ford, iar Fiesta era parte din problemă. Apropo de probleme, un Ford Fiesta poate manifesta vulnerabilități în privința cutiilor de viteze automate, discurilor de frână și chiar a sistemului electric.
Care sunt calitățile unui Hyundai i20
Pe vremea când Volkswagen Polo și Ford Fiesta inaugurau segmentul B în Europa, Hyundai era un nume cvasinecunoscut pe Bătrânul Continent. Acest lucru nu mai este valabil astăzi, când i20 reprezintă o alternativă cât se poate de pertinentă la modelele de referință ale industriei. Prima generație a micului Hyundai a fost lansată în 2008, iar cea mai bună dovadă a intențiilor serioase pe care le avea a fost chiar locul în care a fost proiectată: Rüsselsheim, Germania. Astăzi, modelul se află la schimbul dintre generații, iar cea intrată în producție în 2014 se pregătește să își demonstreze calitățile și ca vehicul de ocazie.
Percepția generală asupra mașinii este una foarte favorabilă. Chiar dacă nu are o ținută de drum neapărat dinamică, i20 impresionează prin dotarea de serie bogată, un atu foarte apreciat de un cumpărător de second-hand cu o abordare pragmatică. Plasticele dure ale primei generații sunt acum istorie, iar designul este mai matur ca oricând. Problemele acuzate de posesorii exemplarelor de i20 rulate sunt urmele de rugină, apărute în jurul geamurilor din spate, scurgerile de ulei sau deteriorarea rapidă a conductelor de frână.
Vezi categoria noastră de 👉 AUTOUTILITARE
Cum se compară cele trei modele
Dacă îți dorești un Volkswagen Polo, un Ford Fiesta sau un Hyundai i20, este foarte probabil să te hotărăști greu. Dacă primul dintre ele este apreciat pentru calitatea interiorului, iar al doilea se conduce cât se poate de dinamic, al treilea este ceva mai abordabil, din punctul de vedere al prețului și costurilor de exploatare. În final, este o chestiune de preferințe, dar decizia ta va fi cu atât mai bună, cu cât știi exact cum se raportează cele trei mașini una la cealaltă.
Dimensiuni: cu 4.053 mm, Volkswagen Polo este cel mai lung dintre modele, fiind urmat, la foarte mică distanță, de Ford Fiesta, cu 4.040 mm. Generația de Hyundai i20, ce tocmai intră pe piața second-hand, fiind înlocuită de una complet nouă, măsoară 4.035 mm în lungime.
Confort: punctul nevralgic al unei mașini de clasă mică, este, de cele mai multe ori, spațiul de care dispun pasagerii din spate în zona capului. Cele trei modele reușesc să îmbine agreabil cerințele unei mașini de oraș cu nevoile unei deplasări în patru pasageri. Cel mai înalt dintre aceste modele este Fiesta, cu 1.843 mm, iar Polo se clasează pe locul 3, cu 1.438 mm. Hyundai ocupă o poziție mediană, cu 1.474 mm.
Motorizări: chiar dacă nu mai poate fi cumpărat de nou cu motorizări diesel, Volkswagen Polo este apreciat pe piața second-hand pentru propulsorul de 1,4 l și 75 CP, dar și pentru cel de 1,2 l, pe benzină, cu 90 CP, al fostei generații. Greul vânzărilor modelelor mai actuale este dus de propulsorul de 1,0 l și 80 CP. Fordul Fiesta din fosta generație, cu ale sale motoare pe benzină, de 1,1 l și 70 sau 80 CP, respectiv de 1,25 l și 60 sau 82 CP, este foarte căutat, dar nici propulsoarele de 1,5 l și 75 CP, respectiv 1,5 litri și 95 CP, pe motorină, nu și-au spus ultimul cuvânt. Bestsellerul este reprezentat de EcoBoost-ul de un litru, cu o putere de 100 sau 125 CP. Hyundai i20 este disponibil în două variante de motorizare: două propulsoare pe benzină, de 1,25 l, cu 75 sau 84 CP, respectiv 1.0 l, cu 100 CP. Există și un diesel de 1,1 litri și 75 CP.
Costuri: un Volkswagen Polo cu o vechime nu mai mare de cinci ani va avea un preț de cel puțin 5.990 de euro, în condițiile unui rulaj de peste 150.000 de km. Ford Fiesta este o ofertă foarte tentantă, pentru că are prețuri de pornire mai mici cu 1.000 de euro față de rivalul său cel mai reprezentativ. Tot în zona celor 5.500 – 5.800 de euro se învârt și exemplarele de Hyundai rulate, cu o vechime de maximum cinci ani, dar marele lor beneficiu este rulajul. Acesta depășește rareori 90.000 de km, un avantaj de care merită să ții cont.
Indiferent care este modelul ce te-a convins cel mai mult, acum știi și mai bine de ce merită acesta banii tăi. Cu ajutorul informațiilor de mai sus, vei ști la ce să te aștepți înainte de a fixa întâlnirea cu vânzătorul.
Credit foto: Shutterstock
Pasionat de noutățile din industria auto, dar și de povestea fascinantă a automobilului, Gabriel nu își pierde niciodată curiozitatea. În articolele scrise de el găsești ponturi utile, descrieri amănunțite și analize comparative, pentru ca alegerea viitoarei tale mașini să fie una inspirată. Tot Gabriel îți oferă ghiduri de întreținere corectă a mașinii, pentru o valoare mai bună la revânzare.