autovit.ro

Top mașini ușor de întreținut

Pentru cei mai mulți dintre șoferii români, mașina este o investiție importantă, ce necesită un efort financiar mai mare decât cel depus de conducătorii auto din vestul Europei. Acesta este motivul pentru care, din nefericire, multe dintre vehiculele pe lângă care trecem zi de zi se găsesc într-o stare tehnică necorespunzătoare, ce le predispune la accidente rutiere. Atrași de brandurile premium, cumpărătorii nu iau întotdeauna în calcul costurile de întreținere ale unei mașini și cheltuie pe aceasta tot bugetul pe care îl au la dispoziție, chiar înainte de a-i face o primă revizie. Pentru ca banii tăi să fie mai degrabă investiți, și nu cheltuiți, ai putea urma câteva din ponturile de mai jos. Cel mai important dintre acestea? Alege-ți marca și modelul pe baze raționale. 

Vezi 👉 AICI oferta noastră de AUTOTURISME

Care sunt cheltuielile obișnuite ale unui șofer
Ce cheltuieli suplimentare pot interveni
Ce mașini ușor de întreținut poți alege

Care sunt cheltuielile obișnuite ale unui șofer

Indiferent dacă îți permiți o mașină japoneză, una românească sau una fabricată în Europa, cheltuielile obligatorii pe care le vei avea de suportat sunt aceleași. Reglementate de statul român, acestea variază doar din punctul de vedere al valorilor medii, raportate la caracteristicile vehiculului.

Asigurarea RCA: fără acest document, nu poți circula pe drumuri publice, iar intervalul de timp minim pentru care poți încheia o RCA este de 6 luni. Vârsta cât mai mare a șoferului reprezintă un avantaj. Un proprietar mai mic de 30 de ani, cu o mașină de maximum 1.600 cmc, va plăti o sumă minimă de 1300 de lei, pentru un RCA cu o valabilitate de 12 luni. În același timp, un șofer de peste 51 de ani, va achita, pentru același tip de poliță, doar 949 de lei. 

Impozitul: această taxă te va lămuri rapid dacă merită sau nu să îți alegi o mașină cu cilindree mare. Dacă un motor de 1.000 de centimetri cubi este taxat anual cu 40 de lei, iar unul de 1.600 cmc, cu 64 de lei, odată cu atingerea pragului de 2.000 cmc, calculele devin descurajante. Astfel, pentru o mașină de până la 2.200 centimetri cubi, vei plăti un impozit de 836 de lei, iar pentru una de maximum 2.800 cmc, vei fi nevoit să pregătești până la 2.142 de lei. Amatorii limuzinelor second-hand premium de fabricație germană, cu motoare potente și performanțe pe măsură, vor fi nevoiți să plătească un impozit pe măsură: până la 8.624 de lei anual, în funcție de multiplul de 200 cmc, peste valoarea de 3 litri. 

Rovinieta: din fericire, această cheltuială este una neglijabilă, în ansamblul efortului financiar pe care îl va prilejui mașina ta. Astfel, vei achita echivalentul în lei al sumei de 28 de euro, pentru o rovinietă cu valabilitatea de 12 luni, în timp ce una de 90 de zile, va necesita o cheltuială de 13 euro. O rovinietă cu valabilitatea de 30 de zile te va costa 7 euro. 

masini intretinere ieftina

Ce cheltuieli suplimentare pot interveni

Înainte de a achita sumele de mai sus, vei avea de suportat o serie de cheltuieli specifice cumpărării și înmatriculării unui automobil. După ce vei alege mașina care ți se potrivește, vei avea de rezolvat aspectele ce țin de punerea ei legală în circulație. Astfel, taxa pentru eliberarea certificatului de înmatriculare auto va avea un cost aproximativ de 37 de lei, iar numerele de înmatriculare te vor costa 40 de lei. De asemenea, dacă preferi un anumit grupaj de litere, vei achita 85 de lei. În cazul în care ai nevoie să efectuezi în scurt timp ITP-ul automobilului pe care l-ai cumpărat de curând, te poți aștepta la un cost de minimum 100 de lei, ce poate crește la 150 de lei, dacă ai o mașină diesel sau dotată cu instalație GPL. Tot 150 de lei te va costa și un ITP pentru un vehicul 4×4.  

Vezi categoria noastră de  ▶ PIESE

care sunt cheltuielile obisnuite ale unui sofer

Ce mașini ușor de întreținut poți alege

Cu un tablou complet al cheltuielilor pe care le presupune o mașină, încă dinainte de a parcurge primul kilometru la volanul ei, ai putea alege mai înțelept. Iată câteva modele care merită pe deplin banii tăi:

Renault Clio

Cu o nouă generație lansată în 2019, Renault Clio 4 a intrat pe piața second-hand ca o ofertă extrem de convenabilă. Prețurile pentru un exemplar echipat cu motorizarea diesel de 1.461 cmc încep de la aproximativ 5.000 euro, iar a treia generație poate fi cumpărată pentru sume care încep de la 2.000 de euro. Cu o fiabilitate bună și cu revizii care nu depășesc suma de 500 de lei, acest model este alegerea perfectă pentru un șofer aflat la început de drum.

renault clio

Skoda Fabia 

Amatorii modelelor de clasă mică, orientate către o exploatare economică, au apreciat mereu citadina cehilor, mai ales că platforma tehnică a acesteia este de origine VW. Aflată pe final de generație, aceasta poate fi cumpărată la mâna a doua pentru sume care încep de la 5.900 de euro, iar pentru un exemplar din fosta generație, vei plăti chiar și cu 2.000 de euro mai puțin. Prețul pentru o revizie, în cazul acestui model, variază între 500 și 700 de lei. 

skoda fabia

Seat Ibiza

Fratele de concern al Skodei Fabia este în aceeași situație cu Renault Clio. Cu o generație proaspăt sosită pe piață, cel mai mic Seat este disponibil pe piața autovehiculelor rulate pentru prețuri cu începere de la 6.000 de euro, pentru modelul anterior. Desenat cu mai mult simț artistic, acest autoturism are costuri de exploatare similare cu cele ale Skodei Fabia. 

seat ibiza

Vezi categoria noastră de 👉 AUTOUTILITARE

Ford Fiesta

4.900 de euro este suma minimă pentru care vei putea cumpăra un Ford Fiesta din fosta generație, cu o vechime de până la cinci ani. Actuala generație, care are deja o carieră de doi ani, este disponibilă la mâna a doua pentru prețuri care încep de la 9.000 de euro. Prețul de pornire pentru o revizie a unui Ford Fiesta este de 379 de lei, în funcție de atelierul mecanic pe care îl alegi. 

ford fiesta

Dacia Logan

Mașina națională se află la granița dintre clasa mică și cea compactă, din punctul de vedere al dimensiunilor. La capitolul costurilor de exploatare, însă, Logan se detașează de orice concurență, în ciuda micilor dezavantaje tipice mașinilor low-cost. Vei putea cumpăra un model produs în ultimii cinci ani pentru 3.500 de euro, iar prețul unei revizii complete este de mai puțin de 400 de lei.

dacia logan

Volkswagen Golf

Cel mai râvnit model de clasă compactă cere prețuri pe măsura faimei sale. Un exemplar cu o vechime de cel mult cinci ani, din fosta generație, începe de la 7.000 de euro, în condițiile unui rulaj mediu de peste 150.000 de km. Costul mediu al unei revizii este de aproximativ 700 de lei, în funcție de motorizare. 

vw golf

Opel Astra

Chiar dacă este un model ce rivalizează cu Golf, Opel Astra este disponibil pe piața vehiculelor rulate pentru prețuri similare modelelor de clasă mică. Astfel, un Astra fabricat începând cu anul 2015 are prețuri care pornesc de la 5.500 de euro. Pentru o revizie, vei plăti aproximativ 500 de lei.

opel astra

Ford Focus

Rivalul cel mai pertinent al lui Golf are prețuri mai prietenoase, în condițiile în care oferă un comportament dinamic similar. Prețul minim, în schimbul căruia vei intra în posesia unui Focus care a ieșit de pe linia de producție după anul 2015, este de 5.800 de euro. Pentru o revizie a acestui model, vei plăti o sumă minimă de 450 de lei. 

ford focus

Sfaturile de mai sus te vor ajuta să decizi care este mașina ce se potrivește mai bine cu bugetul tău. Costurile echilibrate se vor traduce într-o stare tehnică mai bună, pe întreaga durată a unui an și indiferent de condițiile atmosferice.

Credit foto: Shutterstock

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)