autovit.ro

Enyaq iV: ce noutăți aduce primul SUV electric Skoda

Trecute sunt vremurile în care producătorul din Mladá Boleslav se mulțumea să stea în umbra celor de la Volkswagen, grupul din care face parte Skoda, din punctul de vedere al arsenalului tehnic și al atractivității modelelor. Într-o eră a electrificării, în care până și Dacia are un cuvânt de spus, cehii nu-i putea lăsa pe ceilalți să profite de un segment complet nou al industriei auto, ce suscită curiozitatea multor categorii de clienți. Skoda a mai experimentat în domeniul mașinilor electrice, cu Citigo-e, dar acela poate fi considerat, mai degrabă, un experiment prin care brandul est-european și-a testat capacitatea de a produce o asemenea mașină. Primul model pe care cehii l-au conceput de la zero pentru a fi electric face parte din strategia E-Mobility și promite o autonomie maximă de 510 km, în regim de utilizare WLTP. Cu livrări anunțate, deja, pentru primăvara acestui an, mașina poate fi comandată inclusiv în România.

Vezi 👉 AICI oferta noastră de AUTOTURISME

Care sunt caracteristicile tehnice ale modelului

Nucleul în jurul căruia se grupează inovațiile ce fac din Enyaq iV un model cu adevărat competitiv este reprezentat de platforma tehnică MEB a grupului Volkswagen. Pe aceasta se construiesc deja modele precum Volkswagen ID.3 și ID.4, iar Audi și Seat urmează să o integreze și ei în propriile game. Cu o lungime de 4,65 metri, Enyaq iV se încadrează în tipicul unui SUV de clasă compactă. Modulară și ușor de adaptat în funcție de piața pe care este vândut Enyaq iV, platforma propune trei baterii diferite și trei variante de putere, ce pot fi combinate cu tracțiunea integrală sau cu propulsia. Cu alte cuvinte, modelul poate fi echipat nu doar cu unul, ci cu două motoare, dispuse pe câte una dintre axele acestuia. La baza gamei stă Enyaq 50 iV, care promite o autonomie de 340 km și folosește un motor electric de 148 CP și o baterie de 55 kWh. 

Enyaq iV 80X este versiunea care aduce în plus un motor electric pe puntea față, cu ajutorul căruia duce puterea totală a mașinii la 195 kW sau 265 CP. Performerul gamei, Enyaq iV RS va oferi o putere de 225 kW, echivalentă cu 306 CP, ce va ajunge la roți prin intermediul sistemului de tracțiune integrală. Pe piața românească, pentru început, sunt disponibile două variante de Enyaq, ambele cu propulsie: Enyaq iV 60, de 132 kW (180 CP), respectiv Enyaq iV 80, de 150 kW (204 CP). Primul dintre modele are un demaraj 0-100 km/h de 8,7 secunde, în timp ce versiunea superioară este mai rapidă cu două sutimi. Viteza maximă a amândurora este de 160 km/h. 

Vezi categoria noastră de  ▶ PIESE

skoda electric

Ce gadgeturi va avea Enyaq iV

Prefațat de conceptul Vision iV, modelul electric al cehilor are un design matur și complex, ce trădează un arsenal tehnologic demn de o mașină electrică. Lista dotărilor lui Enyaq iV nu dezamăgește, iar în funcție de oferta producătorului din fiecare dintre țările în care va comercializa modelul, clienților le sunt oferite opțiuni fără precedent în gama Skoda. Grila iluminată cu 130 de leduri, Cristal Face, poate fi trecută la capitolul cochetărie, alături de cele zece pachete de design cu denumiri sugestive, cum ar fi Studio, Lodge sau Suite. Șoferul va avea posibilitatea de a obține informații utile despre trafic, datorită unui head-up display cu tehnologie Augmented Reality, în timp ce pasagerii se vor bucura de compatibilitatea cu platformele Android Auto și Apple CarPlay. Sistemul audio are în standard patru boxe, dar lista de opțiuni include și unul cu 12 boxe. 

skoda ENYAQiV

Asistentul vocal este un element tot mai întâlnit pe modelele premium, dar iată că Skoda nu are niciun complex de inferioritate și introduce pe Enyaq iV opțiunea de a primi îndrumări de la Laura. Siguranța tuturor celor de la bord este asigurată de sistemul Travel Assist, un ansamblu de tehnologii care menține mașina pe banda sa de rulare, frânează automat și chiar preia controlul asupra direcției, când camera video ce recunoaște marcajele rutiere detectează o abatere de la traiectorie. Tot camera video este integrată și cu sistemul Adaptive Cruise Control, care poate citi semnele de circulație pentru a le memora în sistemul de navigație. Astfel, viteza mașinii va fi adaptată automat, de fiecare dată când aceasta abordează un viraj sau pătrunde într-o intersecție. Mai mult, cu ajutorul sistemului Emergency Assist, mașina este frânată până la oprire, cu menținerea benzii de rulare, după care sunt aprinse luminile de avarie. Această funcție este gândită pentru momentele în care șoferul manifestă probleme medicale. 

Vezi categoria noastră de 👉 AUTOUTILITARE

Care sunt nivelurile de echipare și prețurile noii Skoda

SUV-ul electric al celor de la Skoda este disponibil pe piața auto românească la un preț de bază de 38.360 de euro, valabil pentru versiunea Enyaq iV 60, care oferă baterie cu o capacitate de 62 kWh, jante de aliaj Proteus 19″, design interior Loft, Digital Cockpit și sistem Front Assist. Enyaq iV 80 are un preț de start de 44.661 de euro și plusează cu senzori de parcare față și spate, cu o cameră video pentru marșarier, precum și cu pachet Chrome, dar mai ales cu bateria de 82 kWh. Ambele versiuni de echipare vin cu un conector de încărcare Combo 2 și cu un cablu pe care Skoda îl denumește Mode 3. 

Cu un pachet interesant de dotări și cu un design atractiv, Skoda Enyaq iV reprezintă o ofertă interesantă în segmentul SUV-urilor electrice de clasă compactă. Cu informațiile de mai sus, știi care sunt atuurile de bază ale acestui model. 

Credit foto: Skoda

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)