autovit.ro

Istoria Citroën, inovaţie şi viziune de cea mai înaltă clasă

Citroën este, în prezent, unul dintre cei mai importanți producători de automobile din Franța și chiar din lume, cu o istorie bogată care a marcat nu numai industria pe care o reprezintă, ci şi societatea, şi s-a impus în mentalul colectiv ca un sinonim al eleganţei franţuzeşti.

Fondată în 1919 de către industriașul francez André-Gustave Citroën, compania a avut un destin aparte, plasându-se, de peste 100 de ani, sub semnul inovaţiei. Inainte de descoperi, pe larg, istoria unei legende a automobilului, trecem în revistă câteva modele de Citroën care au făcut istorie de-a lungul timpului.

Cele mai populare modele Citroën

Despre vizionarul Andre Citroen

Elegante și fiabile, mașinile Citroën au avut mereu modele inovative, frumoase și foarte căutate de către public. Am făcut o listă cu cele mai vândute modele din istoria mărcii.

Citroën 2CV

Inovatia ca destin

Din 1919 până în 2020, cel mai bine vândut model din istoria mărcii Citroën este, desigur, celebrul 2CV. Produs între 1949 și 1990, acest model s-a vândut în peste cinci milioane de exemplare.

Citroën C3

Un brand care revolutioneaza societatea

Pe locul al doilea se află un model contemporan, care a depășit 4,6 milioane de unități din 2001 şi până în 2020: Citroën C3. Carismatic și atrăgător, Citroën C3 are un design unic, personalitatea plină de culoare și confortul tipic Citroën. Este modelul care a dat un nou impuls mărcii în 2016, cucerind peste 750.000 de clienți la nivel mondial. O formulă de succes «Inspired by You» care își continuă expansiunea în rândul unui public țintă format din tineri creativi, optimiști și în continuă mișcare.

Citroën Berlingo

Cele mai populare modele Citroen

Citroën Berlingo, un utilitar preferat de profesioniști, dar și de familii, în versiunea „ludospace” din 1996, completează topul celor mai bine vândute modele Citroën ale tuturor timpurilor, înregistrând peste 3,7 milioane de unități vândute.

Citroën C4

primul automobil european de serie

Pe locul patru se clasează chiar C4, modelul lansat în 2004 (nu versiunea din 1928), care, cel mai probabil, va depăşi în curând trei milioane de exemplare vândute, mai ales datorită celei de-a treia generații, lansate în decembrie 2020.

André Citroën, un vizionar

Povestea brandului începe cu André Citroën, un vizionar considerat genial, de un dinamism şi o forţă morală impresionante, care va revoluţiona în Franţa şi în Europa automobilul, industria, dar şi publicitatea.

Citroën a absolvit École Polytechnique în 1898 și, ulterior, a lucrat ca inginer și proiectant industrial. În 1908, a ajutat firma de automobile Mors să-și mărească producția de la 125 de mașini la 1.200 de mașini pe an. La izbucnirea Primului Război Mondial, Citroën a convins armata franceză de necesitatea producției de muniție în masă.

În 1915, a construit o fabrică de muniții a cărei producție de obuze a ajuns la 55.000 pe zi. La finalul războiului, în 1919, Citroën decide să transforme această fabrică într-una de automobile.

Inspirat de numeroasele sale călătorii în Statele Unite, unde îl întâlnise pe Henry Ford, care producea deja celebrul model Ford T, André Citroën vrea să transforme pasiunea sa pentru mașini într-o afacere de succes. Obiectivul său principal, la acel moment, viza construcţia unei mașini de serie și transformarea automobilului într-un obiect al vieții de zi cu zi.

Aşa ia naştere automobilul numit Tip A sau TA, o prescurtare de la „traction avant” – tracţiune pe faţă. Modelul a fost un succes. În 1921, peste 12.000 de astfel de automobile au ieşit pe porţile fabricii Citroën, transformând această maşină în primul vehicul produs în serie în Europa. Modelul TA a rămas în producție timp de 23 de ani. În acea perioadă, Citroën a produs peste trei sferturi de milion de astfel de automobile.

Citroen C4

Inovaţia auto ca destin

Inovațiile lui Citroën în lumea automobilistică şi nu numai au fost numeroase și pe deplin apreciate. În 1921, a construit mașini cu șenile, care puteau fi conduse pe orice teren. Începând cu 1924, a restructurat întreaga flotă de taxiuri din Paris, a organizat o rețea rapidă de transport cu autocarul în suburbii și orașele din apropiere și a înființat filiale ale companiei sale în toată Europa. Ingeniozitatea sa a depășit mașinile. André Citroën a publicat numeroase cataloage și broșuri dedicate mașinilor, dar a ştiut să farmece și inimile copiilor, reproducându-și mașinile ca jucării.

De asemenea, Citroën a finanțat diverse expediții științifice, inclusiv una care a parcurs 13.000 km cu mașina de la Beirut la Beijing (1931–1932). Iluminatul Arcului de Triumf și al Pieţei Concorde din Paris au fost cadouri făcute de Citroën capitalei Franţei şi tuturor vizitatorilor săi.

Pentru un serviciu excepțional în favoarea civilizației și a progresului mondial, în 1931, guvernul francez îi oferă lui André Citroen insemnele de Mare Ofițer al Legiunii de Onoare, una dintre cele mai importante distincţii ale Hexagonului.

Citroen C3

Un brand care revoluţionează societatea

André Citroën nu doar produce primul automobil european de serie, dar revoluţionează societatea şi în alte domenii. În 1915, la începutul Primului Război Mondial, André Citroën construieşte în zona Quai de Javel o fabrică imensă, cu suprastructuri ușoare, care produc, iniţial, 10.000 de obuze pe zi. În contextul războiului, forța de muncă este de sex feminin.

André Citroën conștientizează imediat că productivitatea uzinei sale depinde de bunăstarea femeilor care lucrează în ea şi creează pentru ele un sistem special. Instalează în fabrică vestiare, dușuri, un restaurant, o infirmerie. Mai mult decât atât, el este cel care introduce, pentru prima oară la o scară atât de mare, prime lunare pentru femeile însărcinate, cele aflate în convalescență după naştere și cele care alăptează. Datorită tuturor acestor inovații sociale și mecanice, producția sa a ajuns la 55.000 de obuze pe zi.

Mai mult decât atât, André Citroën susţine introducerea unor marcaje rutiere, pe care astăzi le putem găsi oriunde în lume, ca de exemplu, „Atenţie, şcoală!”. Şi marketingul îi datorează multe lui Citroën: panourile publicitare iluminate sunt tot invenţia sa.

Sursă foto: Shutterstock.com, Citroën, motors.com

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)