autovit.ro
B SECTIUNI

Cele mai fiabile mașini în 2020: pe ce să pui ochii anul viitor

Mașinile second-hand de calitate sunt acele modele care au fost întreținute corespunzător, prin folosirea accesoriilor și pieselor de schimb de origine și prin executarea operațiunilor de service în unități certificate de producători. Oricât de grijuliu ar fi proprietarul, însă, cea mai importantă calitate a unui automobil rămâne fiabilitatea generală, derivată din calitatea construcției și din rigurozitatea cu care acesta a fost testat de fabricant înainte de a fi lansat pe piață. Din acest punct de vedere, se poate spune că un bestseller din segmentul mașinilor noi nu va deveni obligatoriu și o mașină căutată pe piața modelelor rulate. Tocmai de aceea, este important să știi care au fost mașinile cele mai fiabile dintre cele testate în decursul acestui an, pentru a putea aprecia oportunitatea de a le achiziționa second-hand în viitorul apropiat. 

Vezi 👉 AICI oferta noastră de AUTOTURISME

În ce constă evaluarea TÜV
Ce defecte frecvente manifestă automobilele
Care au fost cele mai fiabile mașini în 2020
Ce modele au dovedit o fiabilitat scăzută

În ce constă evaluarea TÜV

În multe țări ce reprezintă piețe importante pentru industria auto, există companii private și instituții publice abilitate, la nivel național, să evalueze fiabilitatea mașinilor noi și satisfacția utilizatorilor. Dacă, peste Ocean, referința în domeniu este reprezentată de clasamentul publicat anual de compania J.D. Power, clienții europeni se ghidează, cel mai adesea, după concluziile studiului TÜV SÜD, ce surprinde aspectele problematice, dar și punctele forte ale noilor modele auto. 

Dacă inginerii germani sunt mulțumiți de un anumit brand, este cât se poate de clar că această atitudine se va regăsi și în rândul clienților ce trec pragul showroom-urilor. Mai mult, un model construit cu rigoare, ce va manifesta cât mai puține defecțiuni tehnice, va reprezenta o ofertă tentantă ca mașină rulată, iar parcul auto german se schimbă relativ des, cu foarte multe exemplare importate în Europa de Est. Asociaţia Germană pentru Inspecţiile Tehnice Periodice ia în calcul lucrările executate pentru întreținerea fiecărui model în parte, precum și operațiunile de service de care a fost nevoie pentru a remedia anumite defecțiuni cauzate de funcționarea defectuoasă a mecanismelor, sistemelor și echipamentelor de la bord. 

Testarea completă a unui automobil implică evaluarea componentelor sale în acord cu cerințele naționale și internaționale, iar printre cele mai importante repere se încadrează: sistemele de alimentare și de răcire, sistemul de eșapament, transmisia, sistemul electric și ansamblul bordului. Ideea unei mașini fără nicio defecțiune manifestată pe întreaga durată de viață este o utopie, dar este important ca vizitele în service să fie cât mai predictibile și să urmeze ciclul firesc al uzurii. 

Vezi categoria noastră de ▶ PIESE

evaluarea TUV

Ce defecte frecvente manifestă automobilele

În general, problemele pe care un model le poate manifesta, în primii ani de folosință, depind de marcă, dar pot exista diferențe majore chiar și în ograda aceluiași producător. Astfel, pot surveni campaniile de rechemare în service, ce știrbesc imaginea unei mașini, fără ca acest efect negativ să se răsfrângă și asupra celorlalte mașini ce poartă aceeași siglă. Fiecare producător s-a făcut remarcat, de-a lungul timpului, prin defecte de un anumit specific, ce țin de viciile de pe linia de asamblare, dar și de rigurozitatea unora dintre furnizorii de componente. Printre motivele de insatisfacție cele mai constatate, în cazul mașinilor vândute pe piața europeană, se numără:

Mărci premium

Banii nu pot cumpăra orice, așa că senzațiile tari la volan sau interiorul luxos nu îți garantează că nu vei vedea service-ul în perioada de garanție. Iată ce neplăceri ți-ar putea afecta experiența de a deține una dintre mărcile consacrate:

Mercedes-Benz: formarea de condens pe interiorul carcasei blocurilor optice, slăbirea garniturilor în cazul injectoarelor pentru motorină și disfuncții ale sistemului de frânare;

BMW: erori generate de sistemul electric și disfuncții ale senzorilor folosiți de sistemul de frânare cu ABS;

Audi: scurgeri ale uleiului de servodirecție și defecțiuni ale pompei aferente, probleme manifestate de ambreiaj și funcționare dificilă a transmisiei manuale.

Mărci de volum

Chiar dacă nu atrage priviri pe stradă, o mașină adresată cumpărătorului cu posibilități obișnuite poate fi fiabilă. Totuși, există inconveniente de care ai putea avea parte, la volanul unuia dintre brandurile de mai jos:

Kia/Hyundai: disfuncții ale servodirecției electrice, defecțiuni ale frânei de mână, înfundarea DPF-ului, la modelele diesel;

Volkswagen: defecțiuni ale cutiei de viteze, disfuncții semnalate de computerul de bord în cazul sistemelor ABS și ESP;

Mazda: turbine ale motoarelor diesel care cedează, disfuncții ale injectoarelor și probleme cauzate de pompa lichidului de frână. 

masini fiabile 2020

Care au fost cele mai fiabile mașini în 2020

Potrivit metodologiei, verificărilor tehnice în baza cărora se desemnează modelele cele mai fiabile ale acestui an li se supun exemplarele fabricate în decursul anilor 2018 și 2019. Specialiștii germani au inclus în studiul lor mai mult de 100 de modele de mașini, iar poziția pe care fiecare dintre acestea a primit-o în clasamentul final se bazează pe o rată a defectelor exprimată sub forma unui procent. 

După clasă

Clasamentul celor mai fiabile mașini, repartizate pe clase, pare favorabil producătorilor germani, dar excepția care confirmă regula este una cât se poate de notabilă. În clasa compactă, terenul de joc pe care Volkswagen Golf se simte ca peștele în apă, locul 1, este adjudecat de un model coreean. Topul complet este următorul:

  • clasa mini: Opel Adam, cu o rată a defecțiunilor de 3,7%;
  • clasa mică: Audi A1, pentru care procentul defectelor estimat este de 3,1%;
  • clasa compactă: Hyundai i30, cu o rată a defecțiunilor de 2,5%;
  • clasa medie: Opel Insignia, al cărui procent a fost de 2,2%;
  • clasa monovolum: Mercedes-Benz B Class, cu o rată a defecțiunilor de 2,2%;
  • clasa SUV: Mercedes-Benz GLC.

Cu un procent de doar 2,17%, aferent ratei defectelor constatate, SUV-ul casei din Stuttgart câștigă locul întâi atât la clasa sa, cât și în clasamentul general al modelelor analizate. 

După vechimea mai mică de 3 ani

În categoria pe care GLC și-a adjudecat-o, alături de titlul general, mai figurează și roadsterul celor de la Mercedes-Benz. SLC figurează pe poziția a doua. Alte opțiuni ale celor care vor o mașină aproape nouă mai pot include:

  • Mercedes A Class, cu o rată a defecțiunilor de 2,5%;
  • Mazda CX-3, cu un procent de 2,7%;
  • Audi Q5, cu o rată de 2,8%.

După vechimea de maximum 3-5 ani

Porsche 911 și Audi TT sunt performerii acestei categorii, ceea ce face aceste modele să pară mai dezirabile. Lista mașinilor ceva mai accesibile marelui public, cu o vechime moderată și cu o stare tehnică ce nu ar trebui să reclame intervenții majore, mai numără:

  • Opel Mokka, a cărui rată a defecțiunilor este de 5,0%;
  • Mitsubishi ASX, cu un procent de 5,7%;
  • Toyota RAV4, cotat cu 5,9%.

Vezi categoria noastră de 👉 AUTOUTILITARE

masini cu fiabilitate scazuta

Ce modele au dovedit o fiabilitate scăzută

La capitolul mașinilor care nu se pot lăuda cu o prestație onorabilă pe termen lung, producătorul autohton se remarcă atât printre mașinile cu o vechime de maximum trei ani, cât și printre cele cărora le corespunde un interval de maximum cinci ani. Astfel, Dacia Duster are un procent al defectelor de 11,1%, în prima categorie de vechime, iar Logan se remarcă printr-un procent de 13,6% și chiar cu 17,3% în a doua categorie. Printre modelele care nu au cea mai bună fiabilitate în primii trei ani de utilizare se mai numără Citroen Berlingo (11,2%), Fiat Punto (10,8%), Ford Ka (10,7%), Hyundai Tucson (10,5%) și Seat Alhambra (10,2%).  

Dincolo de procente, fiabilitatea unei mașini variază și în funcție de modul în care este exploatată. Cu informațiile de mai sus, știi ce mașini ar putea face carieră în lumea second-hand și care îți vor solicita cât mai multe resurse financiare. 

Credit foto: Shutterstock

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)