Pentru cei care au lipsit la orele de germana si nici nu au prins filmele pentru adulti de pe Pro 7, oribil de plictisitoare dealtfel, “winterauto” inseamna masina de iarna.
Conceptul, drag nemtilor, este de a avea o masina mai rapciugoasa, insa de incredere, cu care sa infrunti iarna. Atat in siguranta cat, mai ales, sa nu fii nevoit sa scoti Mercedes-ul, BMW-ul sau mai stiu eu ce alta bazaconie de masina scumpa, in zoaie si nameti.
Intelegeti situatia nu? Dai 30, 40, 50 sau sute de mii pe o masina frumoasa si pretentioasa, iar apoi iarna o arunci in mocirla zapezii amestecate cu chimicalele ce servesc la deszapezire, o mai expui la coliziuni cu diversi soferi nonsalanti neechipati cu anvelope de iarna si tot asa. Una peste alta, da cu minus!
Nemtii, pragmatici nevoie mare, au inventat aceasta masina de iarna sub forma unei creaturi fara pretentii, in stare buna de functionare, ieftine si care iti permiti sa o pui in ipostaze destul de injositoare pentru bijuteria din garaj!
Acum, cu iarna asta serioasa, mi-am pus din nou problema: merita sa ai o masina de iarna?
Si daca da, care ar fi idealul?
Dar bugetul?
Iata, asadar, trei intrebari pe care vi le adresez si la care am si niste sugestii de raspunsuri, gasite in oferta autovit.ro
Criteriile de selectie au fost sa aiba motorizare pe benzina, cutie manuala, minimum 80 CP, fabricatie dupa 1997 si sa nu coste mai mult de 3000 euro. In plus, sa arate ok si sa fie inmatriculata in Romania.
1. Ford KA, 1998, 112 mii km, 80 CP, 1499 Euro
O varianta extrem de interesanta prin dimensiunile reduse ce iti confera usurinta de deplasare intr-un oras inzapezit!
2. Daewoo Nubira break, 1999, 57 mii km, 102 CP, 1650 euro
Prototipul masinii ideala de iarna. Total insipida insa cu mult spatiu, putini kilometri, fiabilitate coreana.
3. Audi A4, 2001, 167 mii km, 102 CP, 2071 euro
Pentru cei ce nu doresc sa-si altereze prea mult “blazonul” in sezonul rece, iata ca poti rula in Audi si la bani foarte putini!
4. Kia Sportage, 1998, 130 mii km, 130 CP, 2700 euro
Entry level 4×4, inclusiv cu reductor, pentru amatorii de drumetii sau, de ce nu, de siguranta!
5. Dacia Logan, 2005, 110 mii km, 90 CP, 2850 euro
Una dintre cele mai bune variante, avand in vedere fiabilitatea excelenta si faptul ca ti se rupe efectiv unde o lasi, cine o zgarie sau cat de murdara e!
O vreti mai mare? Mai mica? Mai scumpa? Mai ieftina? Ce alegeti???
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.