autovit.ro
B SECTIUNI

Volkswagen anunță un sistem hibrid pentru 2.0 TDI

Scandalul Dieselgate a dus la o schimbare radicală de percepție a viitorului pentru grupul Volkswagen, astfel încât foarte rapid după declanșarea problemelor am văzut noua gamă I.D. (complet electrică), care va ajunge în serie în anii următori. Totuși, dieselul încă are ceva de spus în viitor, iar Volkswagen nu renunță la ideea de a avea un motor cu ardere prin compresie foarte eficient.

 

În cadrul tradiționalului eveniment Vienna Motor Symposium, grupul Volkswagen a prezentat informații despre strategia de viitor a gamei de motorizări de cilindree mică și medie. Pentru că trebuie să se alinieze la trendurile viitorului, dar nici nu poate renunța atât de ușor la moștenirea TDI, grupul german încearcă să găsească sinergii între cele două direcții.

Așadar, primul pas spre viitor va fi făcut de viitoarea generație a lui Volkswagen Golf, care va integra un sistem mild-hybrid ce funcționează la 48 de volți. Acesta va fi pentru prima dată montat pe un model de mare volum și va fi unul abordabil ca preț, fiind știut faptul că în acest moment, un astfel de sistem este destinat doar modelelor extrem de scumpe. Propulsia hibridă la 48 de volți va permite un consum mai mic și un nivel de dinamică crescut, urmând a echipa rapid toată gama de modele.

Cea de-a doua premieră extrem de importantă anunțată de Volkswagen este legată de propulsorul 2.0 TDI, extrem de contestat în urma scandalului Dieselgate, în care a fost cea mai afectată unitate. Pentru că investițiile din trecut în tehnologia diesel nu pot fi ușor aruncate în depozitul cu piese vechi, germanii încearcă să readucă la viață viitorul acestui propulsor prin grefarea unui tehnologii mild-hibrid pentru 2.0 TDI.

Asta se traduce prin montarea unui mic motor electric care funcționează la 12 volți, ceea ce îl face extrem de accesibil și a unui set de acumulatori litiu-ion de capacitate redusă. Mașina nu are nevoie de încărcare de la priză, ci recuperează energia cinetică pentru a încărca acumulatorii. Motorul electric va avea și rol de starter, dar va ajuta și pentru a avea accelerații mai rapide și o valoare mai mică a consumului la accelerații și plecarea de pe loc.

Pentru moment, Volkswagen anunță că unitatea 2.0 TDI va fi utilizată pentru toate modelele din grup, începând cu cele de la Audi cu motorul poziționat longitudinal și continuând apoi la toate modelele care utilizează platforma MQB de la Volkswagen, Seat și Skoda. Puterea anunțată pentru unitățile viitoare urmează să varieze de la 136 CP și până la 204 CP, cu o treaptă intermediară la 184 CP sau 190 CP. Este de așteptat ca emisiile de CO2 să scadă cu 10 g/km pentru noua generație de motoare, comparat cu actualele unități TDI.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)